بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
درآمد ماهانه ایران خودرو با فاصله از سال گذشته حرکت می‌کند؛

افزایش درآمد ایران خودرو از فروش پژو

افزایش درآمد ایران خودرو از فروش پژو
یزان درآمدزایی که ایران‌خودرو در مهرماه از خود بر جای گذاشت توانست به میانگین درآمد ماهانه ۱۲ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان دست پیدا کند.
کد خبر : ۲۶۳۸۳۶

افزایش درآمد ماهانه ایران خودرو از فروش گروه پژو+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت ایران‌خودرو در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۱ درآمد عملیاتی که از فروش خودرو‌های تولید‌شده خود به اطلاع سهامداران رساند برابر با مبلغ ۸ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان بود و همچنین از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه سال جاری نیز از فروش محصولات خود به درآمد تجمیعی ۸۶ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومانی دست‌یافت.

میزان درآمد ماهانه‌ای که این خودروساز جاده مخصوصی در مهرماه از فروش محصولات خود شناسایی کرد مربوط به بازار داخل کشور بود و برخلاف ماه گذشته در این دوره ماهانه در بازار صادراتی حضور پیدا نکرد، میزان درآمدی که در این بازار به دست آمد نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۳ درصد افزایش را تجربه کرد.

افزایش درآمد ماهانه ایران خودرو از فروش گروه پژو+بورس نیوز

میزان سرمایه ثبت‌شده ایران‌خودرو مبلغی برابر با ۳۰ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان به ثبت رسید و همچنین گفتنی است که میزان درآمدزایی که ایران‌خودرو در مهرماه از خود بر جای گذاشت توانست به میانگین درآمد ماهانه ۱۲ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان دست پیدا کند.

درآمد ماهانه "خودرو" بافاصله از سال گذشته حرکت می‌کند

این خودروساز آبی‌پوش در آغاز نیمه دوم سال مالی خود میزان درآمدی که از خود بر جای گذاشت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۶۳ درصد افزایش درآمد سالانه را برای سهامداران خود به ارمغان آورد، به‌گونه‌ای که در مهرماه سال گذشته مبلغ به‌دست‌آمده برابر با ۵ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان بود.

درآمد تجمیعی که "خودرو" تا پایان مهرماه سال جاری به ثبت رساند نسبت به سال گذشته ۱۷۳ درصد رشد را شاهد بود، میزان درآمد تجمیعی این شرکت در سال مالی گذشته بالغ‌بر ۳۲ میلیارد تومان شناسایی‌شده بود که با افزایش ۵۵ هزار میلیارد تومانی به مبلغ کنونی دست‌یافت.

افزایش درآمد ماهانه ایران خودرو از فروش گروه پژو+بورس نیوز

بر اساس این گزارش ماهانه، ایران‌خودرو میزان درآمدی که به ثبت رساند نسبت به مهرماه سال گذشته رشد قابل قبولی را در کارنامه مالی خود به ثبت رساند و رشد ۶۳ درصدی را مشاهده کرد، این شرکت در ۳ ماهه نخست سال مالی ۴۲ هزار میلیارد تومان، در ۳ ماهه دوم نیز ۳۵ هزار میلیارد تومان درآمدزایی را به همراه داشت.

ایران‌خودرو تا پایان ۷ ماه سپری‌شده از سال مالی درآمد صادراتی که از فروش محصولات در این بازار به دست آورد برابر با ۱۱۲ میلیارد تومان بود، نکته قابل‌توجه این درآمد حاصل‌شده آنجایی است که در دوره مشابه سال گذشته از فروش محصولات در بازار خارج از کشور درآمدی به ثبت نرسید، در سال مال منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ خودرو از فروش قطعات SKD و فروش CBU کسب درآمد کرد.

درآمدزاترین محصول ایران‌خودرو در مهرماه مربوط به گروه «پژو» با ۴ هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان بود که با افزایش ۶ درصدی (معادل ۲۵۲ میلیارد تومان) از عملکرد شهریورماه خود جلو زد، این گروه از ابتدای سال مالی تاکنون به درآمدزایی ۳۳ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومانی رسید.

افزایش درآمد ماهانه ایران خودرو از فروش گروه پژو+بورس نیوز

نرخ فروش گروه «پژو» در مهرماه ۱۶۵ میلیون تومان در ازای هر خودرو اعلام شد که نسبت به ماه گذشته یک‌میلیون و ۷۵۲ هزارتومان کاهش نرخ را به دنبال داشت، بیشترین نرخ فروش ایران‌خودرو در مهرماه به محصول «هایما» تعلق گرفت که در ازای فروش هر دستگاه ۶۳۰ میلیون تومان درآمدزایی داشت.

میزان درآمدی که این شرکت خودروساز از فروش هایما در مهرماه به دست آورد برابر با ۴۹۷ میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته این خودرو شاهد افزایش درآمد ۳۵۸ میلیارد تومانی بوده است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر