بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت:

گمرک دوغارون جزو مهمترین گمرکات ترانزیت کشور است

گمرک دوغارون جزو مهمترین گمرکات ترانزیت کشور است
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه گمرک دوغارون جزو مهمترین گمرکات ترانزیت کشور است، افزود: با توجه به دستگاه‌های ایکس ری موجود در این نقطه ترانزیتی، امیدواریم سرعت انجام امور و رویه‌های گمرکی تسریع یابد
کد خبر : ۲۶۴۰۳۷

گمرک دوغارون جزو مهمترین گمرکات ترانزیت کشور است

بورس نیوز: علیرضا مقدسی، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با توجه به اهمیت گمرک سرخس به عنوان یکی از گمرکات بسیار مهم ترانزیتی و مرزی کشور به خصوص در زمینه ظرفیت‌های ریلی این گمرک، بنا شد از این ظرفیت‌ها به شکل مناسب تری و در جهت برطرف نمودن مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استفاده بهینه شود.

وی افزود: در نشست اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان خراسان رضوی با وزیر اقتصاد، مسایل و مشکلات بانکی، مالیاتی، گمرکی مطرح و راهکار‌های حل این مشکلات و چالش‌ها بررسی و مورد توافق قرار گرفت.

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در خصوص مباحث تخصصی گمرکی نیز موضوعات متعددی از جمله بحث ترانزیت در گمرکات استان خراسان رضوی مطرح شد و چالش‌ها و برخی مشکلات فعالان اقتصادی و تجار در گمرک دوغارون و سرخس از سوی حاضرین در این نشست مطرح شد.

مقدسی در ادامه افزود: یکی از مباحث مربوط در این نشست، به موضوع پایانه‌ها مربوط بود که چگونه باید از زیر ساخت‌ها استفاده کرد و با توجه به اینکه گمرک دوغارون هم به شکل بازارچه و هم گمرک رسمی و هم منطقه ویژه است و فعالیت‌ها در آن نقطه در سه محور انجام می‌شود، امکانات موجود در این زیرساخت‌ها به چه نحو می‌تواند مورد استفاده بهینه قرار بگیرد.

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: گمرکات کشور با توجه به وجود زیرساخت‌های مختلف در این منطقه برنامه ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند تا با اعمال رویه‌های ترانزیت و روش کارنه تیر حمل و نقل کالا و عبور و مرور کالا به بهترین شکل مناسب انجام شود.

وی با اشاره به اینکه گمرک دوغارون جزو مهمترین گمرکات ترانزیت کشور است، افزود: با توجه به دستگاه‌های ایکس ری موجود در این نقطه ترانزیتی، امیدواریم سرعت انجام امور و رویه‌های گمرکی تسریع یابد و هم اکنون نیز همکاران ما تا پاسی از شب و ترخیص اخرین کامیون رویه‌های گمرکی را انجام می‌دهند.

مقدسی بیان کرد: در خصوص گمرک سرخس نیز برخی موارد و پیشنهادات از سوی فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی مطرح شد و با توجه به اهمیت گمرک سرخس به عنوان یکی از گمرکات بسیار مهم ترانزیتی و مرزی کشور به خصوص در زمینه ظرفیت‌های ریلی این گمرک، بنا شد از این ظرفیت‌ها به شکل مناسب تری و در جهت برطرف نمودن مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استفاده بهینه شود.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به تأکیدات دولت بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های ریلی بنا داریم از این ظرفیت‌ها برای تقویت تجارت بین دو کشور ایران و افغانستان و همچنین سایر کشور‌های همسایه استفاده کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر