بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت:

۵۰ درصد از سود جمع‌آوری شده سهام عدالت متعلق به سهامداران

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: در مرحله اول ۵۰ درصد از سود جمع‌آوری شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر متعلق به سهامداران عدالت به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.
کد خبر : ۲۶۴۰۴۱

۵۰ درصد از سود جمع‌آوری شده سهام عدالت متعلق به سهامداران

بورس نیوز: اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت درباره سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت اظهار کرد: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفته است این سود در دو مرحله پرداخت شود.

وی افزود: در مرحله اول که قرار است تا پایان پاییز پرداخت شود، حدود ۵۰ درصد معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب ذی‌نفعان و دارندگان سهام واریز می‌شود.

به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، با پیگیری سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر که متعلق به سهام عدالت است، وصول شده و در آخرین جلسه شورای عالی بورس مقرر شد نزدیک به نیمی از این مبلغ خارج از عرف و رویه معمول سال‌های قبل در پاییز پرداخت شود، در حالی که سال‌های گذشته سود‌ها تجمیع شده و در اواخر سال پرداخت می‌شد و در برخی از سال‌ها نیز بخشی از سود به سال بعد موکول می‌شد.

حیدری ادامه داد: در مرحله اول ۵۰ درصد از سود جمع‌آوری شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر متعلق به سهامداران عدالت به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

حیدری گفت: سود ۳۰ هزار میلیارد تومان مرحله اول شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای سهامداران عدالت تا پایان پاییز پرداخت می‌شود.

وی در مورد سهام عدالت متوفیان نیز گفت: با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه قرار است سهام متوفیان به صورت قهری به ورثه منتقل شود که در آن صورت هم سهام و هم سود‌های متعلقه نیز به نسبت سهم هر یک از وراث اختصاص می‌یابد. این فرایند با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی انجام می‌شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بیان کرد: برای انتقال سهام متوفیان نیاز به زیر ساخت نرم‌افزاری دارد که تهیه شده است و به زودی علمیات انتقالی قهری سهام متوفیان به همراه سود‌های متعلقه انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر سود عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مقرر شده است که سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت هم تجمیع شده و به همراه سود‌های مذکور پرداخت شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد رقم سود شرکت‌های غیر بورسی عنوان کرد: این ارقام را سازمان خصوصی‌سازی باید اعلام کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مشار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت:

واریز سود سهام عدالت در دو مرحله

پرداخت سود سهام عدالت ۲ برابر سال گذشته
رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور:

پرداخت سود سهام عدالت ۲ برابر سال گذشته

ارسال نظر