بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
وصول ۳۰۶ میلیارد تومان درآمد مصوب مالیاتی
رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی، گفت: با وصول ۳۰۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۱۱۳ درصد درآمد مصوب مالیاتی را در سال گذشته محقق کنیم.
کد خبر : ۲۶۴۲۵۰

وصول ۳۰۶ میلیارد تومان درآمد مصوب مالیاتی

بوزس نیوز: مهدی موحدی بکنظر، رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی با اشاره به کسب عنوان برتر از سوی سازمان امور مالیاتی در جشنواره شهید رجایی، اظهار کرد: یکی از عناوینی که موجب شد تا سازمان امور مالیاتی مفتخر به کسب عنوان برتر شود و تقدیر ویژه‌ای را از سوی وزیر اقتصاد داشته باشد، موضوع افزایش وصول درآمد‌های مالیاتی بود، بطوری که این افزایش درآمدی یک رکورد در تاریخ تأسیس سازمان امور مالیاتی محسوب می‌شود.

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی، افزود: هیچ‌گاه در تاریخ مالیات‌ستانی بیش از رقم مصوب در بودجه، درآمد مالیاتی نداشته‌ایم.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸.۵ درصد رشد در درآمد‌های مالیاتی در مقایسه با سال ۱۳۹۹ داشتیم که در مقایسه با رشد‌های قبلی بی‌سابقه بوده است.

موحدی بکنظر در خصوص واریز ۴۸ هزار میلیارد تومان عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این هم یک رکورد است و حدود ۷۲ درصد رشد در میزان عوارض پرداختی به شهرداری در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ ثبت شد که بی‌سابقه است.

وی همچنین در خصوص رشد ۱۶ درصدی درآمد‌های مالیاتی به قیمت ثابت سال ۱۳۹۵ خاطر نشان کرد: درآمد‌های مالیاتی دولت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ بالغ بر ۵۸ درصد افزایش داشته در حالیکه میزان تورم ۴۲ درصد بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر