بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: اساسا سازمان مقررات گذار است و موضوع compliance officer (مسئول تطبیق با قوانین) و compliance department (واحد تطبیق با قوانین) باید در نهاد‌های مالی ایجاد شود.
کد خبر : ۲۶۴۷۱۶

سازمان بورس مقررات گذار است

رضا عیوضلو، عضو هیات مدیره سازمان بورس در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص موضوع درب‌های چرخان Revolving Door و نقل و انتقالاتی که درسازمان رخ می‌دهد، اظهار کرد: این اتفاق می‌تواند مزایایی داشته باشد و آن، انتقال دانش بین بازار مالی، نهاد مالی و نهاد ناظر است. در نهاد‌های مالی و بازار مالی انباشت دانش صورت می‌گیرد. در سازمان و حوزه رگولاتوری و نظام‌مند کردن بازار مالی نیز انباشت دانش دیگری صورت می‌گیرد.

وی افزود: این تغییرات می‌تواند به گردش دانش در بین نهاد‌های مالی و سازمان نظارتی و نیز پویایی بازار کمک کند. همچنین می‌تواند مسائلی را به وجود آورد و سازمان به دنبال این است که مقرراتی را وضع کند و از مسائل احتمالی پیشگیری کند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس در خصوص موضوع compliance officer (مسئول تطبیق با قوانین) ادامه داد: اساسا سازمان مقررات گذار است و موضوع compliance officer (مسئول تطبیق با قوانین) و  یا  compliance department (واحد تطبیق با قوانین) باید در نهاد‌های مالی ایجاد شود. یکی از دغدغه‌های ما این است که واحدی متولی تطبیق نهاد مالی با مقررات باشد و به بازار مالی کمک می‌کند. یکی از اصول حاکمیت شرکتی این است تا نهاد‌هایی که در زنجیره سرمایه گذاری فعال هستند و نیز ناشران باید طوری زمینه سازی کنند که از فعالان بازار حاکمیت قانون و نظارت استقبال کنند. زیرا معتقد است که با قوانین کاملا تطبیق دارد و ابایی از وضع مقررات در آنجا وجود ندارد. این را compliance officer (مسئول تطبیق با قوانین) می‌تواند برعهده بگیرد و در نهاد‌های مالی جدید دیده شده است. سیاست ما در نهاد‌های مالی سابق نیز تقویت نهاد در شرکت هاست.

عیوضلو گفت: موضوع compliance officer (مسئول تطبیق با قوانین) در حال حاضر تا حدی وجود دارد، اما اینکه رسما اسم آن را مسئول تطبیق با قوانین بگذاریم نیاز به بررسی بیشتر دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۲ عاملی که باعث جهش قیمت شد
وحید نکویی، کارشناس بازار سرمایه بیان کرد؛

۲ عاملی که باعث جهش قیمت شد

بررسی اجمالی صنعت متانول
متانول یک به عنوان یک محصول استراتژیک شناخته می‌شود؛

بررسی اجمالی صنعت متانول

حضور تجلی، حضور در بازار آینده است
بهره برداری از پروژه ها از سال آینده؛

حضور تجلی، حضور در بازار آینده است

استراتژی
با تسهیل قوانین رونق به بازار سرمایه برمیگردد؛

استراتژی "تجلی" به سوی عناصر نادر خاکی

ارسال نظر