بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
بازگشت ارزش بازار
"تاصیکو" در آبان ماه توانست نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۲۷ درصدی را در سرمایه‌گذاری از خود بر جای بگذارد.
کد خبر : ۲۶۴۹۸۹

بازگشت ارزش بازار تاثیکو به روند صعودی+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه ۱۴۰۱ مجموه بهای تمام‌شده‌ای که جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی اعلام کرد برابر با ۵ هزار و ۹۲۱ میلیارد تومان بود.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با ۵ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان مربوط به شرکت‌هایی بود که در بازار سرمایه فعالیت دارند و مابقی سرمایه‌گذاری‌ها نیز متعلق به شرکت‌های غیر بورسی بود که در آن شرکت‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته بود.

"تاصیکو" در آبان ماه توانست نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۲۷ درصدی را در سرمایه‌گذاری از خود بر جای بگذارد، همچنین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری این شرکت در مقایسه با ماه گذشته ۳ درصد افزایش یافت.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تاصیکو" در آبان ماه مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با یک هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان در بخش شرکت‌های بورسی بود که نسبت به ماه گذشته بدون تغییر ماند، دیگر بخشی که بیشترین سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داد «فلزات اساسی» با یک هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان بود که با رشد ۱۱۶ میلیارد تومانی نسبت ماه گذشته همراه بود.

بازگشت ارزش بازار تاثیکو به روند صعودی+بورس نیوز

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "تاصیکو" را «فلزات اساسی» با ۲۴ هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان در اختیار داشت و پس‌ازآن نیز بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با مبلغی بالغ‌بر ۵ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داد.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی متعلق به «هلدینگ توسعه معادن و فلزات» با یک هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان بود که ارزش بازار آن در آبان ماه به ۲ هزار ۵۶۹ میلیارد تومانی رسید، همچنین پس از هلدینگ توسعه معادن و فلزات بیشترین سرمایه‌گذاری انجام‌شده در شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۸۰۵ میلیارد تومان بود.

شرکت «ملی صنایع مس ایران» نیز با مبلغی بالغ‌بر ۱۳ هزار میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در اختیار داشت و پس‌ازآن نیز «فولاد مبارکه اصفهان» توانست طی این دوره ماهانه بیشترین ارزش بازار را با ۶ هزار و ۳۴۹ میلیارد تومان به خود اختصاص دهد.

"تاصیکو" با سرمایه ثبت‌شده ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی کسب نکرد و در بخش ریز معاملات سهام تحصیل‌شده نیز ۲۰۳ میلیارد تومان از سهام شرکت‌های صنایع کاشی و سرامیک الوند، فرآوری‌های نسوز ایران، کس شهید باهنر، ملی صنایع مس ایران، زغال سنگ پروده طبس، لوله سازی ماهشهر و مدیریت اکتشاف منابع معدنی بایا را خریداری کرد.

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تاصیکو" در پرتفوی بورسی خود تا پایان آبان ماه ۵ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان بود که با افزایش ۶۴۹ درصدی به ارزش بازار مبلغ ۴۰ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومانی رسید، تاصیکو از بخش سهام واگذارشده نیز توانست به سود ۵۸ میلیارد تومانی برسد.

شرک سرمایه‌گذاری صدر تأمین در آبان ماه میزان سرمایه‌گذاری که در شرکت غیر بورسی انجام داده را برابر با ۵۰۲ میلیارد تومان به ثبت رساند که در مقایسه با ماه گذشته نزدیک به ۸۰۲ میلیارد تومان افزایش سرمایه‌گذاری را به همراه داشت، عمده‌ترین سرما‌یه‌گذاری مربوط به توسعه معادن پارس تأمین با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر