بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
از سوی سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد؛

ابلاغ بخشودگی مالیاتی تولیدکنندگان

ابلاغ بخشودگی مالیاتی تولیدکنندگان
: بخشنامه سازمان امور مالیاتی موضوع ارسال تصویبنامه هیأت وزیران مربوط به مشوق‌های حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال توسط رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد.
کد خبر : ۲۶۵۲۰۹

مالیات

بورس نیوز: بخشنامه سازمان امور مالیاتی موضوع ارسال تصویبنامه هیأت وزیران به شماره ۱۲۵۵۲۲ مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۷ مربوط به مشوق‌های حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال طی نامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۴۹ مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۰ توسط رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد.

در این بخشنامه به بخشودگی جرایم مالیاتی سال ۱۴۰۰ و تقسیط بدهی قطعی مالیاتی کارفرمایان اشاره شده است.

در بخشنامه سازمان امور مالیاتی در مورد مشوق‌های حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال که ۲۰ آذر ماه صادر شده، آمده است:

الف- جرایم مالیاتی مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ کارفرمایان حقیقی و حقوقی دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه‌های ذیربط در فعالیت‌های تولیدی مشروط به افزایش تولید در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۶ و داشتن حداکثر (۱۰۰) نفر نیروی کار تا پایان سال ۱۴۰۰ و پرداخت اصل بدهی بر اساس برنامه توافقی با سازمان امور مالیاتی کشور، در چارچوب مواد (۱۶۷) و (۱۹۱) قانون مالیات‌های مستقیم – مصوب ۱۳۶۶ – و اصلاحات بعدی آن بخشوده می‌شود. دستورالعمل اجرایی این بند با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و با تأیید سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ خواهد شد.

ب- کارفرمایان حقیقی و حقوقی دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه‌های ذیربط در فعالیت‌های تولیدی به شرط حفظ نیروی کار موجود در پایان سال ۱۴۰۰ و تداوم آن تا پایان سال ۱۴۰۱ می‌توانند درخواست تقسیط بدهی قطعی مالیاتی خود مربوط به سال ۱۴۰۰ را به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه نمایند و سازمان مذکور ضمن استعلام از سازمان تأمین اجتماعی در خصوص احراز شرط فوق، با رعایت ماده (۱۶۷) قانون مالیات‌های مستقیم – مصوب ۱۳۶۶- و اصلاحات بعدی آن نسبت به تقسیط بدهی قطعی مالیاتی حداکثر تا (۳۶) قسط بر اساس توافق صورت گرفته اقدام می‌نماید و در صورت عدم پرداخت به موقع هریک از اقساط یاد شده طبق توافق صورت گرفته از سوی کارفرما، مابقی اقساط به دین حال تبدیل و یکجا پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر