بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
داده‌ها نشان داد که سه ماهه چهارم شروع بدی داشته و نگرانی‌ها از رکود را تشدید کرده و تولید صنعتی ایتالیا در ماه اکتبر پس از سقوط ماه قبل، بیش از حد انتظار کاهش یافت.
کد خبر : ۲۶۵۲۳۳

کاهش بیش از انتظار تولید صنعتی ایتالیا

بورس نیوز: داده‌ها نشان داد که سه ماهه چهارم شروع بدی داشته و نگرانی‌ها از رکود را تشدید کرده و تولید صنعتی ایتالیا در ماه اکتبر پس از سقوط ماه قبل، بیش از حد انتظار کاهش یافت.

مرکز ملی آمار ایتالیا گزارش داد که تولید صنعتی در سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در ماه اکتبر نسبت به سپتامبر یک درصد کاهش یافته است. نظرسنجی رویترز از ۱۴ تحلیلگر به کاهش ۰.۴ درصدی اشاره کرده است. داده‌های ماه سپتامبر به طور جزئی اصلاح شد تا ۱.۷ درصد کاهش ماهانه را نشان دهد که در ابتدا منفی ۱.۸ گزارش شده بود.

مرکز ملی آمار ایتالیا اعلام کرد: با این حال، در سه ماه منتهی به اکتبر، همچنان ۰.۳ درصد در مقایسه با دوره مه تا جولای افزایش داشته است. تولید در اکتبر نسبت به ماه قبل برای کالا‌های مصرفی، کالا‌های واسطه‌ای و محصولات انرژی کاهش یافته است، در حالی که کالا‌های سرمایه‌گذاری افزایش نشان می‌دهد.

تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سه ماهه سوم نسبت به سه ماه قبل به دلیل تقاضای داخلی قوی ۰.۵ درصد رشد کرد، اما وزارت خزانه‌داری انقباضات تولید ناخالص داخلی را در سه ماهه جاری و سه ماهه اول سال آینده پیش‌بینی کرده است. دولت این کشور، نرخ رشد ۳.۷ درصدی را در سال جاری پیش‌بینی می‌کند که به شدت کاهش می‌یابد و در سال ۲۰۲۳ به ۰.۶ درصد می‌رسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر