بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
پس از انتشار داده های اقتصادی آمریکا؛

افزایش قیمت مس در پی خوش بینی به وضعیت اقتصادی

پس از انتشار داده‌های جدید اقتصادی آمریکا که نشان داد سرعت افزایش قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در حال کند شدن بوده، قیمت مس روز گذشته به دلیل خوش‌بینی به وضعیت اقتصادی افزایش یافت.
کد خبر : ۲۶۵۲۳۴

افزایش قیمت مس در پی خوش بینی به وضعیت اقتصادی

بورس نیوز: پس از انتشار داده‌های جدید اقتصادی آمریکا که نشان داد سرعت افزایش قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در حال کند شدن بوده، قیمت مس روز گذشته به دلیل خوش‌بینی به وضعیت اقتصادی افزایش یافت.

بر این اساس، قیمت مس برای تحویل در ماه مارچ در بازار کومکس نیویورک ۳.۱ درصد افزایش یافت و به ۳.۹۲ دلار در هر پوند یا ۸ هزار و ۶۴۲ دلار در هر تن رسید.

پرمعامله‌ترین قرارداد مس زانویه در بورس آتی شانگ‌های با ۰.۳ درصد کاهش به ۶۶ هزار و ۷۰ یوان (۹هزار و ۴۶۶ دلار) در هر تن رسید.

آمار‌های وزارت کار ایالات متحده که روز گذشته منتشر شد، نشان داد که تورم ایالات متحده طی ۱۲ ماهه منتهی به پایان نوامبر ۷.۱ درصد بوده که نسبت به ۷.۷ درصد ماه اکتبر کاهش یافته است.

این کندترین سرعت رشد تورم در نزدیک به یک سال گذشته و بهتر از انتظار تحلیل‌گران بوده است.

بازار‌های فلزات اخیرا با امید به اوج رسیدن تورم ایالات متحده افزایش یافته‌اند که این مساله به بانک‌های مرکزی اجازه می‌دهد تا سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.

این در حالی است که پس از آنکه چین اخیرا محدودیت‌های مربوط به کووید را در این کشور کاهش داد، شرایط بازار تا حدودی نامشخص بود.

تینگ لو اقتصاددان ارشد نومورا در چین عنوان کرد: ما بر این باوریم که سفر‌های ورودی در تعطیلات سال نوی چینی در اواخر ژانویه می‌تواند باعث گسترش بی سابقه کرونا در کشور شود.

شرکت‌های چینی در بحبوحه افزایش شیوع کرونا تلاش می‌کردند تا فعالیت‌های خود را به صورت عادی ادامه دهند.

یکی از فعالان بازار فلزات در چین در این رابطه تاکید کرد: من فکر می‌کنم که بازار در مورد چگونگی نزدیک شدن به چشم‌انداز کوتاه مدت چین سردر گم است. از یک طرف، قیمت‌ها حمایت می‌شود چرا که بازار‌ها در حال بازگشایی است، اما در عین حال نگران این مساله هستیم که ممکن است دوره‌ای را با جهش گسترده موارد ابتلا به کرونا پشت سر بگذاریم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نسبت به روز معاملاتی گذشته؛

قیمت مس اندکی افزایش یافت

ارسال نظر