بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
امروزه بازاریابی و فروش مهم‌ترین بخش یک کسب‌وکار است که بیشترین تلاش‌ها و بهترین محصول نیز بدون توجه به این بخش، به نتیجه لازم نمی‌رسد
کد خبر : ۲۶۵۲۵۰

بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی و سئو در اواخر سال ۲۰۲۲

بورس نیوز: امروزه بازاریابی و فروش مهم‌ترین بخش یک کسب‌وکار است که بیشترین تلاش‌ها و بهترین محصول نیز بدون توجه به این بخش، به نتیجه لازم نمی‌رسد. از سوی دیگر بازاریابی سنتی شما را به نتیجه دلخواه نمی‌رساند. امروزه با وجود مشکلاتی همچون ویروس کرونا، مشخص شد که تمرکز روی اینترنت، بهترین راه است. به همین دلیل افراد به دنبال راه‌هایی برای بهبود سئو سایت و آموزش GA۴ هستند تا بتوانند از این طریق به رشد کسب‌وکار خود کمک کنند.

بستر اینترنت به طور مداوم در حال پیشرفت است و محدودیتی ندارد. شما نیز باید همراه با ترند‌ها پیش بروید تا در این بازار موفق باشید. در این مطلب سعی داریم ترند‌های بازاریابی اینترنتی را بررسی کنیم؛ پس همچنان همراه ما باشید.

آشنایی با ترند‌های بازاریابی اینترنتی برای بهبود سئو سایت

همان‌طور که گفته شد با دانستن ترند‌های بازاریابی می‌توانید در مسیر کار خود با سرعت بیشتری پیش بروید و به موفقیت برسید. در این قسمت قصد داریم چند ترند بازاریابی اینترنتی را به شما معرفی کنیم. اما اگر دوست دارید در مورد استراتژی سئو بیشتر بدانید از این لینک می‌توانید اطلاعات بیشتری در این باره بدست بیاورید.

۱ – بهینه‌سازی جستجوی صوتی

امروزه تقریبا نیمی از خریداران از جستجوی صوتی بهره می‌برند. کاربر با این روش بدون نیاز به تایپ، محصول موردنظرش را پیدا می‌کند. شما باید این روش را در کسب‌وکار خود بکار بگیرید و آن را بهینه کنید، به‌طوری‌که کاربر بتواند سوالات خود را نیز به‌سادگی و به‌صورت صوتی بیابد. در این مسیر پشتیبانی زبان‌های مختلف یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود.

۲ - بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی بسیار گسترده است و می‌توان ویدئو را محبوب‌ترین نوع محتوا دانست. البته مخاطب هیچ علاقه‌ای ندارد که وقت خود را برای دیدن تبلیغات طولانی هدر دهد! تجربه تیک تاک هم ثابت کرد که ویدئو باید کوتاه و سرگرم‌کننده باشد. در این راه تبلیغات خلاقانه و غیرمستقیم راهکار خوبی هستند. این تبلیغات سریع منتشر شده و توجهات را جلب می‌کنند. در این روش باید توجه کنید که محتوای جداگانه‌ای برای هر قشر مخاطب داشته باشید. برای این منظور باید رفتار رقبا و برند‌های موفق را تحلیل کنید.

۳ - بازاریابی محاوره‌ای

یکی از ابزار‌های مهم در تجارت آنلاین، بازاریابی محاوره‌ای است که به کاربران یک وب‌سایت اجازه می‌دهد ارتباط کلامی با سایت برقرار کنند. در واقع یک ربات پاسخگو در پرسش‌وپاسخ سایت شرکت می‌کند. برخی کاربران آن‌قدر صبور نیستند که فرم‌های تماس را پر کنند تا روزی کسی با آن‌ها تماس بگیرد. در این راستا استفاده از ربات‌هایی که سوال‌های تعریف شده را پاسخ دهد، ایده بسیار خوبی است. در این صورت مشتری در همان موقع که سوالی دارد، به پاسخ خود می‌رسد. همچنین می‌توانید از ترکیب چت‌بات‌ها و پشتیبان بهره ببرید تا شروع مکالمات برعهده ربات‌ها و موارد تخصصی‌تر با پشتیبانان باشد.

۴ - بازاریابی اینفلوئنسری

همکاری با اینفلوئنسر‌ها را می‌توان یکی از سریع‌ترین شیوه‌های بازاریابی آنلاین دانست که این روز‌ها رشد زیادی داشته است. این افراد در معرض توجه هستند و می‌توانند برند شما را به دیگران معرفی کنند. برای تاثیر بیشتر باید به طراحی یک کمپین کاربردی و جذاب بپردازید.

بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی و سئو در اواخر سال ۲۰۲۲

۵ - هوش مصنوعی

کاربرد‌های هوش مصنوعی بسیار زیاد است و شما می‌توانید در بخش بازاریابی نیز از این مورد استفاده کنید. برای نمونه هوش مصنوعی می‌تواند به جمع‌آوری، بررسی و تحلیل داده‌ها بپردازد و برای هر کاربر یک تجربه منحصربه‌فرد را ایجاد کند. حتما در اینستاگرام و فیس‌بوک متوجه این موضوع شده‌اید که مطالبی که به آن‌ها علاقه‌مند هستید بیشتر در معرض دید شما قرار می‌گیرند و در همین راستا، تبلیغات مورد علاقه‌تان را به شما نشان می‌دهند. شما نیز باید سیستم خود را بروز کنید و نگذارید فعالیت هوش مصنوعی بر اساس یک عملکرد ثابت باشد.

۶ - پخش زنده

با نشان‌دادن مراحل تولید محصول یا ازدحام جمعیت در نمایندگی‌های خود به‌صورت زنده، می‌توانید مشتری را جذب کنید. همچنین این موضوع شفافیت و واقعی بودن کسب‌وکار شما را به مخاطب نشان می‌دهد.

۷ - محتوای صوتی

شما می‌توانید در سایت خود از پادکست، مصاحبه، کتاب صوتی، اخبار و ... استفاده کنید. این فایل‌ها حجم کمی دارند و افراد می‌توانند در برخی زمان‌ها مثل رانندگی به آن‌ها گوش دهند. محتوای صوتی در رتبه‌بندی سایت شما نیز تاثیر زیادی دارد.

۸ - سئوی ارگانیک

روش‌هایی که به سایت شما کمک می‌کند تا بازدید بیشتری داشته باشند، سئو نام دارند که در دو گروه ارگانیک و غیرارگانیک تقسیم‌بندی می‌شوند. سئوی غیرارگانیک تاثیرات بلندمدتی ندارد و بهتر است به آن توجهی نکنید. سئوی ارگانیک نیز شامل موارد مختلفی همچون وبلاگ‌نویسی، نمایش مناسب سایت در صفحه گوشی‌های هوشمند و ... است.

بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی و سئو در اواخر سال ۲۰۲۲

۹ - بازاریابی فراگیر

در این روش باید اقداماتی انجام دهید که مشتریان بیشتری را به سمت برند خود جذب کنید. تولید محتوای باکیفیت و خلاقانه یکی از راه‌های بازاریابی فراگیر است که به شناخت بیشتر کسب‌وکار و برند شما کمک می‌کند.

کلام آخر - توجه به آموزش GA۴ برای بررسی سئو سایت

در آخر باید بگوییم که این موارد ترند‌های بازاریابی هستند و شما باید بر اساس ضعف‌های خود عمل کنید و نقاط ضعف خود را بهبود بخشید. اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان به‌صورت دقیق این موارد را بررسی کرد و نقاط ضعف و قوت را تشخیص داد؟ در این راستا با آموزش گوگل آنالیتیکس، می‌توانید ضعف‌های سایت خود را به‌خوبی شناسایی کنید و برای بهبود سئو سایت خود، در جهت رفع آن‌ها تلاش کنید. آپدیت جدید گوگل آنالیتیکس یعنی GA۴ تمامی این موارد را به‌صورت جزءبه‌جزء بررسی می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر