بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
پذیره‌نویسی هفتادوهفتمین صندوق فرابورسی رقم خورد؛

اکسیژن به فرابورس آمد

اکسیژن به فرابورس آمد
مدیریت نهاد‌های مالی فرابورس ایران طی اطلاعیه‌ای از آغاز پذیره‌نویسی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری سهامی اکسیژن با نماد "اکسیژن" از امروز خبر داد که به مدت ۵ روز کاری ادامه خواهد داشت.
کد خبر : ۲۶۵۳۲۹

اکسیژن به فرابورس آمد

بورس نیوز: به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، صندوق ETF اکسیژن با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، از امروز ۹۸ میلیون واحد سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی را به روش قیمت ثابت با ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری یک هزار تومان عرضه خواهد کرد.

حوزه فعالیت اصلی این صندوق که در نماد اکسیژن روی تابلو فرابورس معامله خواهد شد، سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار است که خصوصیات دارایی‌های موضوع سرمایه‌گذاری و حد نصاب سرمایه‌گذاری در هر کدام از این موارد در امید نامه اکسیژن قابل دسترس است.

بر اساس مشخصات پذیره‌نویسی اکسیژن، تعداد کل واحد‌های سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون واحد است که ۲ میلیون واحد ممتاز و ۹۸ میلیون واحد سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی را شامل می‌شود.

این گزارش حاکی است پذیره‌نویسی این صندوق از طریق کارگزاری‌های عضو فرابورس انجام می‌شود و محدودیتی برای تعداد واحد قابل خریداری برای کد‌های معاملاتی حقیقی و حقوقی وجود ندارد. همچنین حداکثر حجم هر سفارش در این پذیره‌نویسی یک میلیون واحد سرمایه‌گذاری تعیین شده است.

در عرضه این صندوق، سبدگردان اکسیژن به عنوان رکن مدیر و مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا به عنوان متولی ایفای نقش می‌کنند. همچنین موسسه حسابرسی رازدار و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی ثروت عهده‌دار نقش‌های حسابرس و بازارگردان خواهند بود.

گفتنی است چنانچه سقف تعیین شده جهت پذیره‌نویسی قبل از انقضای مهلت ۵ روزه تکمیل شود، عملیات پذیره‌نویسی متوقف خواهد شد. همچنین موسسان اکسیژن قادر هستند در صورت فروش نرفتن حداقل واحد‌های سرمایه‌گذاری، پذیره‌نویسی را یک بار تمدید کنند.

این گزارش یادآور می‌شود بازار ابزار‌های نوین مالی پس از پایان پذیره‌نویسی و ثبت صندوق، پذیرای معاملات ثانویه این صندوق قابل معامله از طریق کارگزاران عضو فرابورس خواهد بود.

شایان ذکر است تاکنون ۷۷ صندوق در فرابورس ایران پذیره‌نویسی شده است. از این میان ۵۴ صندوق اوراقی قابل معامله وارد فرابورس شده‌اند. همچنین ۲۰ صندوق جسورانه و خصوصی، دو صندوق زمین و ساختمان و یک صندوق املاک و مستغلات روی تابلو فرابورس رفته‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر