بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
رئیس سازمان مالیاتی گفت: امسال میزان مالیات وصولی از خانه‌های خالی ناچیز بوده و تنها ۵ میلیارد تومان است در حالی که مالیات شناسایی شده در این بخش ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
کد خبر : ۲۶۵۳۴۱

منظور

بورس نیوز: داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی درخصوص مالیات از ۵۰ واحد مسکونی خالی اظهار کرد: فهرستی از خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی گرفته بودیم که مربوط به مالکان بیش از ۵۰ واحد مسکونی خالی در سال ۱۴۰۰ است و مالیات آن‌ها محاسبه و اعلام شده است.

وی افزود: این واحد‌های خالی عمدتا مربوط به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و برخی از بسازبفروش‌ها بوده و گام مهمی در جهت وصول مالیات این خانه‌های خالی برداشته شده است.

رئیس سازمان مالیات بیان کرد: ما مالیات خانه‌های خالی را به مالکان اعلام کرده ایم، اما بخش زیادی هنوز وصول نشده است چراکه از ۵۲۰ هزار رکوردی که دریافت و مالیات آن را اعلام کرده ایم، ۲۰۰ هزار نفر معترض بودند و اعتراض را درگاه سازمان مالیات و سامانه اسکان و املاک وارد کرده بودند که اکنون در حال پالایش اطلاعاتی هستیم که از راه و شهرسازی گرفته بودیم.

منظور ادامه داد: در مورد همه مالکانی که خانه خالی دارند، تکلیف سازمان مالیات این است که برگه مطالبه را صادر کند، اما اگر مالکین معترض باشند باید مراحل دادرسی آن‌ها را طی کنیم.

وی در خصوص درآمد وصولی خانه‌های خالی گفت: مبالغ وصول شده مربوط به خانه‌های خالی در سال ۱۴۰۰ است و خانه‌های ۱۴۰۱ را وزرات راه و شهرسازی تا تیر ماه سال آینده اعلام می‌کند و یک ماه فرصت داریم تا مالیات آن‌ها را حساب کنیم.

منظور ادامه داد: امسال میزان مالیات وصولی از خانه‌های خالی ناچیز بوده و تنها ۵ میلیارد تومان است در حالی که مالیات شناسایی شده در این بخش ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان مالیات گفت: البته مالیات خانه‌های خالی از لحاظ درآمدی اهمیتی ندارد و جنبه تنظیم گری آن و عرضه خانه‌های خالی به بازار اهمیت دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر