بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
پتروشیمی شهید تندگویان از ابتدای سال مالی تاکنون نزدیک به ۱۰۰ تن از محصولات خود را در بازار صادراتی به فروش رساند، تنها محصولی که در این بازار مورد استقبال متقاضیان واقع شد مربوط به نخ POY بود.
کد خبر : ۲۶۵۴۲۰

نیمی از بازار فروش

بورس نیوز:

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در هشتمین ماه از سال جاری در کارنامه خود به ثبت رساند به درآمد یک هزار و ۵۳۶ میلیارد تومانی رسید و از ابتدای سال مالی تا پایان آبان ماه نیز به درآمد تجمیعی ۱۴ هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان دست‌یافت، "شگویا" در این دوره ۸ ماهه میزان سرمایه ثبت‌شده خود را ۲ هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

"شگویا" در آبان ماه سال جاری از فروش محصولات «گرید بطری، گرید الیاف و نخ POV» درآمدزایی انجام داد، مجموع مقدار فروش "شگویا" در این دوره ماهانه بالغ‌بر ۵۴ هزارتن بود و از ابتدای سال مالی تا پایان آبان ماه نیز ۴۴۰ هزارتن از محصولات خود را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رساند.

پتروشیمی شهید تندگویان از ابتدای سال مالی تاکنون نزدیک به ۱۰۰ تن از محصولات خود را در بازار صادراتی به فروش رساند، تنها محصولی که در این بازار مورد استقبال متقاضیان واقع شد مربوط به نخ POY بود.

عملکرد ماهانه پتروشیمی شهید تندگویان در آبان ماه

نیمی از بازار فروش

پرفروش‌ترین محصول پتروشیمی شهید تندگویان در آبان ماه سال جاری متعلق به گرید الیاف با ۲۸ هزارتن بود و دیگر محصولی که پس از گرید الیاف بیشترین مقدار فروش را از آن خود کرد مربوط به گرید بطری با ۲۱ هزارتن بود، محصول گرید الیاف که عنوان پرفروش‌ترین محصول شگویا را در اختیار داشت ۵۲ درصد از فروش ماهانه را به نام خود زد.

نیمی از بازار فروش

مقدار فروش پتروشیمی شهید تندگویان در آبان ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۵ درصدی مواجه بود، همچنین مقدار فروش تجمیعی این پتروشیمی نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش (۴۷ هزارتن) را مشاهده کرد، همان‌طور که گفته شد مقدار فروش تجمیعی شگویا حاصل از فروش در بازار داخلی و صادراتی بود.

پتروشیمی شهید تندگویان تا پایان آبان ماه مقدار فروش تجمیعی خود در بازار داخل کشور را ۴۴۰ هزارتن اعلام کرد و در بازار خارج از کشور نیز توانست ۱۰۰ تن از محصولات را به فروش برساند، میزان درآمدی که از فروش محصولات در بازار داخلی به دست آمد برابر با ۱۴ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان بود و میزان درآمدی که از فروش محصولات در بازار صادراتی شناسایی کرد نزدیک به ۲۸ میلیارد تومان بود.

نیمی از بازار فروش

فروش محصول اسید ترفتالیک خالص مربوط به محصول نامرغوب بوده است که قیمت آن از محصول مرغوب به‌مراتب کمتر است. لازم به ذکر است در تاریخ تهیه گزارش فعالیت ماهانه برای دوره ۳۰/۰۸/۱۴۰۱ نرخ‌های خرید یوتیلیتی به‌صورت علی‌الحساب و بر اساس آخرین نرخ مصوب فروش سرویس‌های جانبی تولیدی شرکت تأمین‌کننده در سال ۱۴۰۰ لحاظ شده است.

به دلیل تقاضای بالا و ایجاد رقابت در بازار داخل، صادرات گرید الیاف از طرف نهاد‌های نظارتی ممنوع اعلام گردید و با توجه شروع فصل سرما و همچنین به دلیلی فصلی بودن محصولات این شرکت، تقاضا برای خرید محصولات نساجی افزایش می‌یابد که این امر منجر به افزایش مقدار فروش الیاف نسبت به فروش بطری سال جاری‌شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر