بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
در بازارهای جهانی؛

صعود قیمت نفت با کاهش دلار

صعود قیمت نفت با کاهش دلار
بهای معاملات نفت برنت با ۲۴ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۸۰ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید و به رشد ۷۶ سنتی روز گذشته اضافه کرد.
کد خبر : ۲۶۵۴۴۸

صعود قیمت نفت با تقویت دلار

بورس نیوز:‌ بهای معاملات نفت برنت با ۲۴ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۸۰ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید و به رشد ۷۶ سنتی روز گذشته اضافه کرد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۹ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۷۵ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۹۰ سنت صعود کرده بود.

قیمت نفت از تصمیمی که آمریکا اواخر هفته گذشته برای خرید سه میلیون بشکه نفت برای ذخایر نفت استراتژیک اعلام کرد، حمایت شده است. این اقدام آمریکا در پی برداشت ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر نفت استراتژیک و افت بی سابقه سطح این ذخایر انجام می‌شود.

همچنین، افت ارزش دلار آمریکا هم نفت را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد و از قیمت آن پشتیبانی کرد.

با این حال، تحلیلگران می‌گویند: قیمت نفت برای صعود بیشتر، به سیگنال‌های واضحتری نیاز دارد. ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: دورنمای تقاضا برای نفت، برای میزان صعود قیمت نفت، مهم خواهد بود و با سیگنال‌های گوناگونی که درباره بازگشایی چین مشاهده می‌شود، روند صعودی قیمت‌ها ممکن است دچار چالش شود.

به گفته تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس، هر چند چین، محدودیت‌های کرونایی را تسهیل کرده است، اما افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور که ابهاماتی را درباره احیای اقتصادی چین ایجاد کرده، عامل منفی برای بازار‌های نفت بوده است. نظرسنجی ورلد اکونومیکس نشان داد اعتماد تجاری در چین به پایینترین حد از ژانویه سال ۲۰۲۳ نزول کرده که گویای تاثیر افزایش آمار کووید ۱۹ بر فعالیت اقتصادی در این کشور است.

تحلیلگر سی ام سی مارکتس خاطرنشان کرد: نگرانی‌ها نسبت به رکود جهانی هم باعث شده است مسائل عرضه، تحت الشعاع قرار بگیرد و روند افزایشی قیمت نفت، محدود شود.

در نظرسنجی مقدماتی رویترز، تحلیلگران پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته، حدود ۲۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده و ذخایر بنزین و سوخت‌های دیگر، بالاتر رفته است. این نظرسنجی پیش از انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا توسط موسسه امریکن پترولیوم و اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار سازمان ابتکار داده مشترک (JODI) نشان داد صادرات نفت عربستان سعودی در اکتبر، برای پنجمین ماه متوالی افزایش پیدا کرده و به بالاترین میزان در ۳۰ ماه گذشته رسیده است. صادرات نفت عربستان سعودی در اکتبر ۰.۷ درصد نسبت به سپتامبر افزایش یافت و به ۷.۷۷۳ میلیون بشکه در روز رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیش بینی بانک آمریکایی مورگان استنلی؛

نفت به کانال ۱۱۰ دلاری بر می‌گردد

ارسال نظر