بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
در نامه ای از سوی گمرک؛

چگونگی واردات طلا و نقره ابلاغ شد

مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در نامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور تصویبنامه در خصوص ورود فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) به کشور توسط سرمایه گذاران خارجی و مسافر بدون ثبت سفارش و با اظهار به گمرک را ابلاغ کرد.
کد خبر : ۲۶۵۵۵۳

طلا و نقره

بورس نیوز: علی وکیلی، مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در نامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور تصویبنامه در خصوص ورود فلزات گران بها (طلا، نقره و پلاتین) به کشور توسط سرمایه گذاران خارجی و مسافر بدون ثبت سفارش و با اظهار به گمرک را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیوست تصویر تصویب نامه شماره ۱۶۷۰۱۰ ت ۶۰۲۴۲ ه مورخ ۴۰۱/۹/۱۲ هیئت وزیران در خصوص ورود فلزات گران بها (طلا نقره و پلاتین) به هر میزان و به صورت شمش استاندارد بدون اخذ ثبت سفارش، ارسال می‌گردد خواهشمند است دستور فرمائید در اجرای مفاد مصوبه مذکور با رعایت موارد ذیل نسبت به مورد اقدام فرمایند.

۱- ورود فلزات گرانبها (طلا نقره و پلاتین) به هر میزان و به صورت شمش استاندارد به عنوان یکی از انواع سرمایه‌های خارجی قابل ورود به کشور توسط سرمایه گذاران خارجی با ارائه مجوز سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران پس از اظهار (با انتخاب نوع پرداخت پته در خانه ۲۸ اظهار نامه) به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است.

۲- ورود فلزات گران بها (طلا، نقره و پلاتین) به هر میزان و به صورت شمش استاندارد توسط مسافر پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است که بر این اساس گمرکات مسافرت می‌بایست ضمن صدور قبض انبار اقلام مذکور در زمان ورود مسافر حسب رونوشت نامه ۷۳/۶۱۸/۹۵/۳۰۵۰۶ مورخ ۹۵/۲/۲۱ این دفتر و دسترسی ایجاد شده برای ناظرین و مدیران گمرکات اجرایی توسط دفتر فناوری اطلاعات و امنیت قضای مجازی با ایجاد مجوز موردی (در صورت عدم ارائه کارت بازرگانی) جهت اظهار کالا در سامانه جامع امور گمرکی با رعایت کامل مقررات اقدام نمایند. لازم به ذکر است این بند صرفاً جهت اقدام توسط گمرکات مسافری کشور بوده و برای سایر گمرکات اجرایی جهت اطلاع است.

۳- با توجه به بند ۱-۶ ماده یک ضوابط اجرایی ورود و صدور فلزات گرانبها موضوع ماده ۱۰ آئین نامه ورود و صدور فلزات گرانی‌ها مصوب شورای پول و اعتبار، شمش استاندارد فلزات گرانبها می‌بایست با حداقل عیار ۹۹۵ در هزار و حداقل وزن یک کیلو گرم باشد. ضمناً تعیین ماهیت کالا و عیار آن توسط آزمایشگاه استاندارد و همچنین توزین دقیق کالا جهت احراز شرایط اعلام شده الزامی است.

۴- نحوه اقدام در خصوص بند ۳ مصوبه صدرالذکر پس از برگزاری جلسات و احصاء شرایط مذکور و تصویب آن حسب مورد توسط هیأت وزیران و شورای پول و اعتبار متعاقباً ابلاغ خواهد شد.

چگونگی واردات طلا و نقره ابلاغ شد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر