بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

طرح مالیات بر سفته بازی به مجلس بر می گردد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:این طرح در مجلس ارائه شد و البته پیشنهاد‌ها و انتقاداتی هم وجود داشت که در نهایت برخی مواد آن به کمیسیون برگشت تا کار کارشناسی بیشتری بر روی آن صورت گیرد و مجدداً وارد صحن شود.
کد خبر : ۲۶۶۰۳۴
نویسنده :
مینا علیزاده

مجلس

بورس نیوز: علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص «طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» اظهار کرد: پشت این طرح، منطق و دلایلی وجود دارد که به اعتقاد همه صاحب‌نظران و کارشناسان می‌تواند در کاهش دلالی‌ها مؤثر باشد.

وی افزود: مواد این طرح ظرف چند روز گذشته در مجلس ارائه شد و البته پیشنهاد‌ها و انتقاداتی هم وجود داشت که در نهایت برخی مواد این طرح به کمیسیون برگشت تا کار کارشناسی بیشتری بر روی آن صورت گیرد و مجدداً وارد صحن شود.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس متذکر شد: فقط کسانی که خریدوفروش آن‌ها در راستای سوداگری و دلالی است و درآمد‌های آن‌چنانی دارند شامل این مالیات می‌شوند نه کسانی که برای زندگی خود یک ماشین و مسکن خریداری کرده و قصد فروش دارند.

شهبازی در توضیح بیشتر این طرح افزود: کسانی که به دنبال دلالی و خریدوفروش دلار و ارز و طلا و خودرو و مسکن هستند به هر صورت کار خودشان را انجام می‌دهند و در این میان حداقل باید مالیات خود را هم بپردازند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید تلاش کنیم انگیزه و رغبت مردم به بازار‌های مولد، چون بازار سرمایه و سهام افزایش پیدا کند و اعتماد مردم بازگردد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فعالان بازار سرمایه درخواست کردند؛

حمایت از عرضه خودرو در بورس کالا

۱۰۵ دستگاه کامیونت فورس مهمان بورس کالا
در هفته های آتی رقم می خورد؛

۱۰۵ دستگاه کامیونت فورس مهمان بورس کالا

ارسال نظر