بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس؛

فقط یک چهارم بودجه عمرانی پرداخت شده است

فقط یک چهارم بودجه عمرانی پرداخت شده است
بخش عمرانی همیشه قربانی اعداد غیرواقعی بودجه می‌شود تا جایی که دولت از ابتدای سال تا کنون تنها ۵۰ هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی را پرداخت کرده که تقریبا یک چهارم کل بودجه ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی این بخش است.
کد خبر : ۲۶۶۰۵۹

فقط یک چهارم بودجه عمرانی پرداخت شده است

بورس نیوز: 

جعفر قادری در مصاحبه با رادیو با بیان این که جبران کسری‌ها و ناترازی‌ها در بودجه مستلزم چابک‌سازی دولت است گفت: متاسفانه همیشه بجای اینکه اول درآمد‌ها مشخص و بعد متناسب با درآمد‌ها هزینه‌ها تعریف شود اول هزینه‌ها تعریف و بعد متناسب با هزینه‌ها، درآمد‌ها مشخص می‌شود و اگر کم و کسری وجود داشته باشد فقط با اعداد و ارقام بازی می‌کنند.
 
وی اظهارداشت: وقتی امیدی به افزایش قیمت نفت وجود ندارد یا امکان تحقق میزان فروش نفت خیلی کم است یا بیش از یک حد معقولی نمی‌توان درآمد‌های مالیاتی را افزایش داد یا امکان فروش سهام دولت در بازار بورس وجود ندارد و همینطور بحث مولد‌سازی دارایی‌ها به دلیل وجود نگرانی و ترس از دستگاه‌های نظارتی خیلی اجرایی نمی‌شود اعداد و ارقامی که برای توازن در بودجه می‌آید اغلب جنبه واقعی ندارد و در پایان سال بخشی از هزینه‌ها که قربانی این غیر واقعی اعداد و ارقام می‌شود بخش عمرانی بودجه است.
 
نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مجموع بودجه سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۳۹۴ هزار میلیارد تومان است که سهم بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از این میزان بودجه کمتر از ۱۵ درصد یعنی ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است.
 
وی در ادامه افزود: متاسفانه دولت از ابتدای سال تا کنون فقط ۵۰ هزار میلیارد تومان از بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) را پرداخت کرده است.
 
قادری گفت: با این روندی که هزینه‌ها در حال افزایش است و سال آینده هم حقوق بگیران انتظار افزایش درصد بیشتری از حقوق خود را دارند بطور طبیعی این کسری‌ها و ناترازی‌ها در بودجه به صورت نهادینه وجود خواهد داشت و مشکلاتی برای کشور پیش خواهدآورد.
 
وی یادآورشد: به نظر می‌رسد دولت باید به صورت جدی در بحث کاهش هزینه‌ها، کم کردن تصدیگری‌ها، حذف تشکیلات موازی، واگذاری مجموعه‌های قابل واگذاری ورود پیدا کند و همینطور با دادن امتیاز‌های مختلف شرایطی به وجود آورد که بخش دولتی چابک و کوچک شود تا بتوان این ناترازی‌ها در بودجه را جبران کرد.
 
تسنیم
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد با عرضه در بورس کالا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

طرح مالیات بر سفته بازی به مجلس بر می گردد

ارسال نظر