بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
در بازارهای جهانی؛

اونس جهانی عقب نشینی کرد

بهای هر اونس طلا با ۱.۸ درصد کاهش به ۱۸۷۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۶۱۹۸

اونس جهانی عقب نشینی کرد

بورس نیوز: بهای هر اونس طلا با ۱.۸ درصد کاهش به ۱۸۷۵ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۷۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

همه توجه‌ها به داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده است که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس بانک مرکزی سوئد که روز سه‌شنبه برگزار شد، درباره سیاست پولی فدرال رزرو اظهار نظری نکرد.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو گفت: بانک مرکزی ایالات‌متحده باید برای مبارزه با تورم بالا، نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد و این احتمالاً منجر به شرایط منعطف‌تر بازار کار خواهد شد.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره بسیار حساس است، زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. در همین حال، ماریو سنتنو، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا روز سه‌شنبه گفت روند فعلی افزایش نرخ بهره در حال نزدیک‌شدن به پایان است.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه ۰.۱۳ درصد کاهش یافت و به ۹۱۴.۱۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره در ۲۳.۶۲ دلار ثابت ماند، پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷۶ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۷۷۳ دلار و ۸۷ سنت رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر