بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاری جویا شویم
کد خبر : ۲۶۶۷۰۷

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از 11 فعال بازار سرمایه، غالبا امید به توازن بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت افزایشی به پایان رساند. بسیاری از کارشناسان عوامل تاثیر گذار بر بازار را افزایش نرخ دلار و افزایش سود بانکی می‌دانند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً خودرویی ها و بانکی‌ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

 

احسان خاتونی: حاشیه های ایجاد شده توسط شورای رقابت برای خودروسازان سبب شد تا این صنعت دچار اصلاح شود و سایر گروه ها و صنایع نیز به تبع آنها اصلاح کنند، چرا که بازار همانند ظروف مرتبطه عمل می کند. روزی نرخ خوراک، روزی شورای رقابت، روزی بودجه، روزی دلار ترجیحی بازار از این حاشیه ها خسته شده است. پیش بینی می‌شود اما حمایت‌های شاخص در محدوده 1600 تا 1580 مانع بیشتر ریزش بازار شود، خصوصا اینکه به نظر می‌رسد هر آنکه فروشنده بوده است هفته گذشته نقد کرده است. اینک خریداران می‌توانند وارد عمل شوند اما فعلا تا تعیین تکلیف موارد اثرگذار همچنان دست عصا و نوسانی خواهد بود.

 

محمد باقر خادمی: بازار در حال سپری کردن اصلاح می باشد که بنظر میرسد پس از اصلاح قیمتی روزهای اخیر، در هفته دیش رو وارد فاز اصلاح زمانی شود.

 


پیام الیاس کردی: به جز بحث عرضه ی خودرو در بورس کالا و حواشی مربوط به آن بازار ما مدتی بود بعد این رشد به مقاوت های سهم های بزرگ رسیده بود و طبیعی بود با بالاتر نرفتن قیمت دلار بازار ما استراحت کند 



هابیل خاوری: مجدد شاهد هستیم که بازار درگیر نامه نگاری هایی است که دودش در اخر در چشم سهامدار خرد می رود، این که شورای رقابت نامه ای به سازمان بورس ارسال می نماید و در فصای مجازی منتشر می شود و اثرات مخربی بر بازار می گذارد به کنار، اما ایا نمی شود این تصمیم گیری ها را درون سازمانی حل کرد؟ و تا حصول اطمینان از موضوعی چرا باید رسانه ای شود؟؟ پدیده وارونگی افکارعمومی پدیده ای مهم است که بازار سرمایه ما چند سالی است که با آن دست و پنجه نرم می کند، بنظرم مدیران سازمان بورس نباید اجازه بدهند تا هر ارگان و وزارت خانه ای هر مدلی که دلش خواست با بازار برخورد کند.


در تمامی اقتصاد ها و کشور ها بورس مکانی برای پویا سازی اقتصاد است و متاسفانه در کشور ما هیچ دولتی به این بازار در جایگاه اصلی خودش نگاه نکرده است.

 

نوید سالک: به نظر می رسد در هفته پیش رو نیز شاخص کل همچنان بی تفاوت به افزایش نرخ ارز بوده و تحت تاثیر کشمکش های عرضه خودرو در بورس کالا و بعضا تحولات سیاسی آتی باشد.

 

احسان خورشیدی: با توجه به شرایط کلی میتوان پیشبینی نمود شاخص در هفته آتی در منفی ها خریدارن خوبی دارد و عدد ۱۶۰۰ را حفظ خواهد نمود

 

واجد رضایی: با وجود اینکه کرک اسپرد محصولات پالایشی رشد پیدا کرده اند، به لحاظ تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس دارای واگرایی منفی می باشد. همین امر می تواند عامل بازدارنده رشد نماگرهای بازار سرمایه محسوب شود.

 

سهیلا نقی پور: باتوجه به آنکه در هفته های اخیر شاهد افزایش سطوح قیمتی بودیم و نظر به آنکه معاملات روز چهارشنبه به صورت منفی بوده است احتمال اصلاح قیمتی در هفته ی آتی غیر ممکن نیست 

 

سمیه صفری: با توجه به بالا ماندن قیمت نفت برنت و بهبود اسپرد پالایشگاه ها، به نظر میرسد صنعت پالایش بتواند از گزینه های خوب برای سرمایه گذاری در هفته پیش رو باشد.

 

آیدین علایی: با ثبات نسبی در بازارهای جهانی، موجد جدید افزایش نرخ ارز و همچنین اخبار امیدوار کننده از عرضه خودرو در بورس کالا شاهد هفته‌ای مثبت در بازار سرمایه خواهیم بود 



ندا کریمی: دلار مجددا روند صعودی گرفته و بانک مرکزی به عمده شرکت ها اجازه فروش دلار به قیمت های بالای ۴۰ هزار تومان را خواهد داد. شرکت هایی که میتوانند دلار را به قیمت بیش از ۴۰ هزار تومان بفروشند، می توانند برای سرمایه گذاری جذاب باشند. قیمت های جهانی روی و مس در آخر هفته صعودی بوده است که میتواند محرک رشد این گروه ها باشد‌. گزارش ماهانه گروه کاشی و سرامیک و شیشه سازی ها نیز شاهد رشد خوبی در دی ماه بوده است.


پایان مطلب

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته آتی پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟

فعالان بازار سرمایه برای هفته آتی پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
بورس کوره پول سوزی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
همیشه وهمه جای این مملکت اسلامی به نفع سرمایه دار کار می کنید قیمت خودرو را سرمایه دار تعیین می کند واصلا به فکر بقیه اقشار جامه نیستید ثبت نام خودرو در سایپا انقدر با کلک ودودوزه بازی کاری کردید که کسی نتواند ثبت نام کند خدا نابودتان کند تا کی می خواهید این مردم بیچاره راسر کار بگذارید خدا باسه بانی این جور کلک بازی رانابود کند مردم را خر حساب کردید حالا خودرو را در بورس گذاشته اید که خودتان وامثال خودتان که مثل زالو خون مردم را می مکید