بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه دماوند گفت: تامین سرمایه دماوند در سال مالی اخیر که از تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ آغاز شده تاکنون حدود ۳ هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام داده است.
کد خبر : ۲۶۷۰۹۵

تامین مالی ۳ هزار میلیارد تومانی دماوند/صندوق نیلی پذیره نویسی می‌شود

میثم فدایی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه دماوند در گفتگو با بورس نیوز، درباره پذیره نویسی صندوق جسورانه ارغوان اظهار کرد: صندوق جسورانه ارغوان با موسسین ممتاز شرکت سرمایه گذاری مهرگان، شرکت سرمایه گذاری نماد مالی غدیر و موسسه توانمندسازی راه اندازی شده که با این سه ضلع یک زنجیره را تکمیل کردند تا بتوانند در حوزه VC فعالیت داشته باشند.

وی افزود: صندوق جسورانه ارغوان هدف اصلی خود را سرمایه گذاری بر روی استارت آپ‌های بازنشستگی و سالمندی قرار داده و باتوجه به اینکه سهامداران این شرکت سرمایه گذاری شامل بازنشستگان هستند، باعث شده که جامعه هدف خوبی شکل بگیرد.

فدایی در این باره ادامه داد: درسال‌های گذشته در این مجموعه سرمایه گذاری‌هایی در حوزه ارائه سرویس‌های ارزش افزوده به بازنشستگان وجود داشته، اما هدف این صندوق این است که با نگاه اقتصادی و ریسک و بازده در این حوزه ورود کند. سرمایه صندوق جسورانه ارغوان ۲۵۰ میلیارد تومان است که بعد از پذیره نویسی VC بزرگترین صندوق کشور می‌شود.

مدیرعامل تامین سرمایه دماوند خاطرنشان کرد: کل مبلغ پذیره نویسی ۷۵ میلیارد تومان بوده که ۳۷ میلیارد تومان توسط موسسین ممتاز جمع آوری شده و ۳۷ میلیارد تومان در روز سه شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ توسط سرمایه گذاران عادی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به تامین مالی شرکت تامین سرمایه دماوند بیان کرد: تامین سرمایه دماوند در سال مالی اخیر که از تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ آغاز شده تاکنون حدود ۳ هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام داده و بیشترین حجم تامین مالی در بین تامین سرمایه‌ها را در این مدت محقق کرده است.

فدایی درخصوص انتشار اوراق توسط "دماوند" توضیح داد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال اوراقی را منتشر کنیم و در حال مذاکره با ناشران اوراق هستیم. امیدواریم با نرخ‌های مطلوب که کمترین ریسک را به تامین سرمایه وارد کند، انتشار اوراق داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در تامین سرمایه دماوند ما به دنبال توسعه و گسترش بازوی سرمایه گذاری تامین سرمایه هستیم. صندوق سپید دماوند که بزرگترین صندوق ETF با درآمد ثابت کشور شده است. ما بعد از صندوق ارغوان که در حوزه VC سرمایه گذاری می‌شود، دو صندوق جدید دیگر نیز خواهیم داشت.

مدیرعامل تامین سرمایه دماوند یادآورد شد: یک صندوق، صندوق درآمد ثابت نیلی با تقسیم سود بوده که به صورت ETF است. با توجه به اینکه این صندوق پورتفویی ندارد و تمام منابع با نرخ‌های جدید سرمایه گذاری می‌شود انتظار داریم که نرخ بازدهی بسیار خوبی را در صندوق نیلی داشته باشیم و امیدواریم در هفته آینده این صندوق در فرابورس پذیره نویسی شود.

فدایی در پایان گفت: ما در حال حاضر در راستای توسعه صندوق‌های بخشی یا سکتورفاند‌ها نیز برنامه‌هایی داریم که درخواست آن را به سازمان بورس ارائه کردیم و امیدواریم با مجوز سازمان بورس در حوزه پتروشیمی ما سکتورفاند خوبی داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر