بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاری جویا شویم
کد خبر : ۲۶۷۱۳۷

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از 14 فعال بازار سرمایه، غالبا امید به توازن بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت افزایشی به پایان رساند. بسیاری از کارشناسان عوامل تاثیر گذار بر بازار را افزایش نرخ ارز و خبرهای مثبت در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا می‌دانند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً خودرویی ها و فلزات عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

احسان خاتونی: پایان هفته نوسانی را پشت سر گذاشتیم بعد از منفی سنگینی که در روزهای ابتدایی هفته بازار خورد اما توانست تا حد زیادی خود را بازیابی کند. انتشار دستورالعمل شورای رقابت مبنی بر قیمتگذاری خودرو توسط آن شورا و حذف خودرو از بورس کالا همانند پتکی بر سر بازار بود. اما با افزایش حساسیت ها نسبت به این موضوع مجلس دست به کار شد و موضوع عرضه خودرو را در بودجه 1401 لحاظ نمود با این تفاوت که بخشی از میزان سود مازاد رقابتها در بورس کالا به خزانه واریز شود. بازار سهام اینگونه استنباط کرد که این اتفاقات به نفع بازار است و از مصوبات شورای رقابت بهتر است. اما یک نگرانی وجود دارد که این نوع دخالتها در سود شرکتها به سایر گروه ها و صنایع بازار رسوخ کند. صحبتهایی از تعدیل نرخ خوراک در بودجه و همچنین معافیت برخی صنایع از ارز 28500 تومانی به گوش می رسد که می تواند موتور محرکی برای رشد مجدد بازار این بار با صنایع دیگر تبدیل شود.

 

محمد باقر خادمی: بازار در حال طی کردن اصلاح زمانی کوتاه مدت است

 


پیام الیاس کردی: ارزش معاملات ما افت چشمگیری کرده و نکته ی بعدی انقدر اخبار تایید و تکذیب میشوند که بازار به این نوع اخبار بی اعتماد شده 



هابیل خاوری: معمولا اخبار خوب در روند های نزولی منتشر می شوند و تاثیری هم در روند ایجاد نمی کنند،و تا زمانی که بازار صنایع سود آور را به عنوان لیدر خود شناسایی نکند هیجانات اینچنینی در بازار همواره وجود خواهد داشت. اما در هفته های گذشته بازار تحت تاثیر تایید و تکذیب های پیرامون گروه خودرویی و بورس کالا نوسانات زیادی را تجربه کرد ولی در کل خروج پول حقیقی با شدت ادامه یافت و ارزش معاملات خرد تا 4 همت نیز کاهش یافت، که خود نشانه ای هایی برای اصلاح بازار مطابق چند اصلاح گذشته آن است.
در هر صورت می توان مسیری نزولی برای بازار در بازه زمانی ۲ الی ۴ ماهه به همراه نوسانات برای بازار متصور بود.

در هفته پیش رو احتمالا شاخص کل حرکت صعودی به سمت 1570 الی 1600 داشته باشد و مجدد با شدت بیشتر به مسیر نزولی خود ادامه دهد.

 

نوید سالک: انتظار می رود همانند هفته های گذشته، بازار تحت تاثیر عواملی چون نرخ ارز، مسایل سیاسی و تا حدودی پس لرزه های مناقشات در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا باشد.

 

احسان خورشیدی: با توجه به شرایط موجود پیشبینی میشود شاخص در بازه زمانی مد نظر متعادل مثبت باشد

 

واجد رضایی: خبر عرضه خودرو در بورس کالا و فشار طرف های قدرت بر ادامه عرضه آن در آینده، چشم انداز صنعت خودرو را مثبت کرده است.

 

سهیلا نقی پور: با توجه به احتمال عرضه مجدد محصولات دو خودروساز ایران خودرو و سایپا در بورس کالا و لیدر بودن این گروه در بازار سرمایه، احتمالا شاهد افزایش تقاضا و نوسانات مثبت در این گروه باشیم.

 

سمیه صفری: شرکت های تولیدکننده فلزات اساسی، شرکت های کوچک

 

آیدین علایی: رشد نرخ ارز و تایید عرضه خودرو در بورس کالا سبب افزایش تمایل به خرید در بازار خواهد شد 



ندا کریمی: بازار جهانی در اخر هفته گذشته کاهشی بوده است. لذا توجه به گروه های ریالی و تورمی است. بانکی ها و ساختمانی ها میتوانند صنعت مورد توجه بازار باشند.

 

سیاوش وکیلی: سایه بحث شورای رقابت و بودجه کماکان وجود دارد

 

الناز جمالی: احتمال جو مثبت در گروه خودرویی ها و بازگشت لیدرها در این هفته و  با توجه به ادامه دار بودن عرضه خودرو در بورس کالا می تواند روند متعادل و مثبت را در بازار سرمایه رقم بزند 

 

مهدی افشار اعلم: با توجه به بلاتکلیفی‌های مختلفی که از هفته گذشته در اقتصاد باقی است و احتمالاً با توجه به موضوعات سیاسی که در هفته آینده نیز فضای عمومی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد ، به نظر میآید که با جو منفی متعادل روبرو باشیم


پایان مطلب

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

ارسال نظر