بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاری جویا شویم
کد خبر : ۲۶۷۵۹۸

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از 13 فعال بازار سرمایه، غالبا امید به رشد بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت افزایشی به پایان رساند. بسیاری از کارشناسان عوامل تاثیر گذار بر بازار را افزایش نرخ ارز و واکنش به قیمت دلار می‌دانند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً فلزات و شیمیایی ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

 

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

احسان خاتونی: طی هفته گذشته توانستیم از محدوده های حساس 1600 عبور کنیم اما این عبور همچنان شکننده است. حذف رسمی ارز 28500 تومانی از صنایع و تبدیل آن به ارز مبادلاتی از مهمترین دلایل رشد بازار بود. اما به دلیل اینکه این ارز مبادلاتی دارای سقف بود و کمتر از انتظارات بازار بود، بار دیگر شاهد احتیاط در معاملات بودیم. بخصوص اینکه حساسیتها نسبت به عرضه کالاها در بورس کالا نیز اینک به اوج خود رسیده است. اما گارد بازار برای هفته جاری خوب است و می تواند بر این مسائل فائق آید و اگر اتفاق غیرمنتظره و خاصر رخ ندهد به آرامتر مسیر رشد را در پیش خواهیم گرفت.

 

محمد باقر خادمی: با توجه به داده های بنیادی و تکنیکال، بازار در حال آماده سازی جهت شروع روند صعودی جدید خواهد بود.

 


پیام الیاس کردی: بعد از یک هفته ی مثبت احتمال کمی استراحت است 



هابیل خاوری: در مسائل مالی پیشرفت یک حباب اقتصادی را به سه مرحله می‌توان تقسیم کرد، مرحلهٔ نخست عدم توازن بین عرضه و تقاضا که در تمامی بازار ها شاهد این موضوع بوده ایم، مرحلهٔ دوم وارد شدن واسطه‌ها و دلال ها و حتی بازار آزاد، مرحلهٔ سوم درگیر شدن مردم عادی با بحران اقتصادی که پایان یک حباب است . چیزی که سال های ۹۸ و ۹۹ در بازار سرمایه اتفاق افتاد و باعث پدیده وارونگی افکار عمومی در بازار سرمایه شد،پدیده ای که با گذشت چندین سال هنوز هم اثرات منفی را بر ذهن سرمایه گذاران نسبت به نام بورس گذاشته است.

از نظر بنده در برهه فعلی نیز مردم عادی درگیر بازار هایی همچون طلا و دلار شده اند و هیجان خرید به قدری بالاست که چشم بسته وارد این بازار ها می شوند ، خیلی از افراد در این برهه زمانی برای فرار از تورم دست به دامان بازار های صعودی همچون ارز شده اند، ولی متاسفانه بازار سرمایه ، بازاری که شدیدا زیر ارزش است اقبال کمتری دارد، از نظر بنده کسی که در نقش سرمایه گذار اقدام به سرمایه گذاری در هر بازاری میکند، با چینش صحیح و اصولی و ترکیبی از دارایی های متفاوت هیچگاه دچار حس عقب افتادگی از بازار ها نمی شود.
به هر حال 15 اسفند ماه روز بسیار مهمی است، نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نظرم فضای سرمایه گذاری را دچار تغییرات بسیار زیادی خواهد کرد، نوسانات چند روز اخیر دلار که تا مرز 55 هزار تومان رسیده است شرایط را به گونه ای جانمایی می کند که قطعنامه ای علیه ایران صادر خواهد شد؟؟؟ باید ماند و دید 15 اسفند ماه چه اتفاقی رخ خواهد داد. و بنظر اسفند ماه بازار در برزخ نوسانی بودن گرفتار شود.

 

نوید سالک: بار روانی ناشی از افزایش لجام گسیخته نرخ ارز در بازار آزاد و به رسمیت شناخته شدن نرخ دلار بالاتر از ۲۸۵۰۰ تومان در مرکز مبادله ارز و طلا توسط بانک مرکزی می تواند از عوامل موثر بر رشد بازار سرمایه در هفته پیش رو باشد. همچنین طرح جدید هیئت دولت به منظور حمایت از بازار سرمایه نیز فارغ از موفقیت یا عدم موفقیت آن، می تواند لااقل بار روانی مثبتی را در بازار سرمایه ایجاد کند.

 

احسان خورشیدی: با توجه به افزایش ارزش معاملات طی دو روز پایانی هقته گذشته و تثبیت نرخ دلار بالای ۵۰ هزار تومان که موجب افزایش سود اوری شرکتهای صادراتی میگردد پیشبینی میشود در هفته پیشرو بازار مثبتی را تجربه نماییم .

 

محمدرضا ترابی: ادامه روند صعودی قیمت دلار و ارزان بودن بازار سرمایه نسبت به بقیه بازارها

سهیلا نقی پور: بازار سرمایه و صنایع دلاری با افزایش ارزش معاملات حرکت صعودی را تجربه خواهد کرد ، انتظار میرود در این هفته بورس نوسانی و رو به بالا باشد همچنین با عرضه خودرو تا پایان اسفند ماه نقدینگی به سمت بورس کالا خواهد بود .

 

سمیه صفری: با وجود حذف رسمی دلار نیمایی ۲۸۵۰۰ از مبادلات پتروشیمی ها و فولادی ها و واقعی تر شدن آن، و همچنین به موازات آن وضعیت نسبتا خوب کامودیتی ها، به نظر می‌رسد نمادهای پتروشیمی، پالایشی و فلزی همچنان گزینه های جذابی داشته باشند. البته که برخی تک سهم ها در گروه حمل و نقل و ساختمان نیز می توانند مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرند.

 

آیدین علایی: روند افزایش نرخ ارز اصلی‌ترین محرک بازار خواهد بود

 

ندا کریمی: الزام دلار ۲۸.۵ برای پتروشیمی ها لغو شده و سبب میگردد پتروشیمی هاب صادرات محور مانند متانولی و آروماتیک ها مورد توجه بازار قرار گیرند. صعود ادامه دار دلار می تواند اثر قابل توجهی بر شرکت های معدنی و فلزی داشته باشد. انتظار می رود گزارش های ماهانه بهتر از ماه های قبل بوده و محرک رشد بازار باشند.



سیاوش وکیلی: افزایش نرخ ارز و سامانه جدید معاملاتی ارزی موجب رونق معاملات شده و امید به بهبود سودآوری شرکت ها را افزایش داده

 

الناز جمالی: بازاری متعادل و تقریبا مثبت با توجه به رشد افسار گسیخته دلار و بازارهای موازی 

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

ارسال نظر