بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
دادوستد بیش از ۱۵ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا
در بازار گواهی سپرده بورس کالا، بیش از ۱۵.۲ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش نزدیک ۹۹۸.۵ میلیارد تومان در هفته نخست اسفند (منتهی به ۵ اسفند) دست به دست شد.
کد خبر : ۲۶۷۶۲۶

دادوستد بیش از ۱۵ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا

به گزارش بورس نیوز، در پایان روز معاملاتی هفته گذشته، یک میلیون و ۹۷۰ هزار و ۸۵۴ تن انواع کالا و محصول و ۱۰ هزار دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۲۵ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد که نسبت به هفته قبل افزایش ۴.۵۶ درصدی در ارزش را نشان می‌دهد.

بر این اساس، در هفته گذشته تالار محصول‌های صنعتی و معدنی بورس کالا شاهد معامله یک میلیون و ۵۰۹ هزار و ۲۵۹ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۶ هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۵ اسفند بود.

همچنین، در این تالار یک میلیون و ۸۰ هزار و ۷۴۴ تن سیمان، ۲۹۳ هزار و ۴۷۲ تن فولاد، ۸۸ هزار تن آهن اسفنجی، ۲۹ هزار تن سنگ آهن، ۹ هزار تن مس، ۸ هزار و ۲۲۵ تن آلومینیوم، ۶۰۰ تن روی، ۲۱۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۴۸ تن کنسانتره فلزات گران بها و ۱۵ کیلوگرم شمش طلا معامله شد. در این تالار همچنین ۱۰ هزار دستگاه خودرو نیز فروخته شد.

گفتنی است، در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۴۳۵ هزار و ۵۸۵ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۸ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان به فروش رسید.

بر اساس این گزارش، در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۱۵۱ هزار و ۶۳۴ تن قیر، ۱۱۲ هزار و ۵۵۵ تن مواد پلیمری، ۸۷ هزار تن وکیوم باتوم، ۴۱ هزار و ۲۲۰ تن مواد شیمیایی، ۲۵ هزار تن لوب کات، ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن گوگرد، ۳ هزار و ۹۶ تن روغن پایه، ۵۰۰ تن فرآورده‌های نفتی، ۲۰۰ تن عایق رطوبتی و ۱۹۰ تن گاز‌ها و خوراک‌ها معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۲۹ هزار و ۵۱۵ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۲۱ میلیارد تومان بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر