بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
صادرات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری به عراق
مدیرکل گمرک ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از سه میلیون تن انواع کالا به ارزش اقتصادی یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار به کشور عراق صادر شده است.
کد خبر : ۲۶۷۶۵۲

صادرات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری به عراق

به گزارش بورس نیوز، روح الله غلامی، مدیرکل گمرک ایلام با اشاره به افزایش صادرات کالا از مرز مهران در سال جاری، اظهار کرد: با توجه به وقفه کوتاهی که در کار صادرات کالا در مرز مهران به دلیل سال جدید میلادی در عراق ایجاد شده بود مجددا چرخ‌های صادرات به حرکت درآمد و روند عادی به خود گرفت.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از سه میلیون تن انواع کالا به ارزش اقتصادی یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار به کشور عراق صادر شده است.

غلامی عمده کالا‌های صادراتی مرز مهران به عراق را محصولات پتروشیمی، مصنوعات پلاستیکی و فلزی، آهن آلات انواع مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک بر شمرد و افزود: با توجه به صادرات کالا‌های با کیفیت ایرانی از مرز مهران به کشور عراق، بازار این کالا‌ها در بین خریداران عراقی از اولویت خاصی برخوردار است.

مدیر کل گمرکات استان ایلام در خصوص بخش ترانزیت کالا در مرز مهران بیان کرد: در ۱۱ ماهه گذشته سالجاری مقدار ۱۳۸ هزار تن کالا ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی همچنین درباره قاچاق کالا از این مرز یاد آور شد: در این مدت ۶۵ پرونده قاچاق کالا در گمرک مهران تشکیل گردیده که نسبت به سال قبل ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر