بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
ذوب‌آهن اصفهان در امر صادرات، هر ماه بهتر می‌شود؛

افزایش صادرات "ذوب" نسبت به ماه‌های اخیر

افزایش صادرات
مقدار فروش صادراتی ماهانه ذوب‌آهن اصفهان نسبت به ماه گذشته با رشد 69 درصدی همراه بود که منجر به افزایش 78 درصدی درآمد صادراتی این شرکت شد.
کد خبر : ۲۶۸۱۴۱

افزایش صادرات

بورس نیوز:

شرکت ذوب‌آهن اصفهان در یازدهمین ماه سپری‌شده از سال جاری (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) مقدار فروش محصولات خود را ۲۹۷ هزار تن در سامانه کدال به ثبت رساند، مقدار فروش تجمیعی شرکت ذوب‌آهن اصفهان تا پایان بهمن‌ماه سال جاری ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار تن بود، "ذوب" از فروش محصولات در این بازه زمانی ۴۰ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان درآمدزایی را به همراه داشت.

افزایش صادرات

میزان درآمدی که ذوب‌آهن اصفهان در بهمن‌ماه از فروش ۲۹۷ هزار و ۲۹۳ تن محصول خود به ثبت رساند برابر با ۵ هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان بود، "ذوب" در ۱۱ ماه گذشته به میانگین مقدار فروش ۲۲۸ هزار تن در هر ماه رسید.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان مقدار فروشی که در بهمن‌ماه جاری داشته است در مقایسه با بهمن‌ماه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش فروش داشته است.

مقدار فروش ماهانه شرکت ذوب‌آهن اصفهان در بهمن‌ماه سال گذشته ۲۰۹ هزار تن به ثبت رسید اما؛ در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته رشد ۴۲ درصدی را تجربه کرد و در مقایسه با دی‌ماه ۱۴۰۱ نیز این شرکت فولادی افزایش فروش ۳۹ درصدی را به خود دید.

افزایش صادرات

فروش محصولات شرکت ذوب‌آهن اصفهان در بازار داخل و خارج از کشور بود که افزایش درآمد ۴۶ درصدی نسبت به ماه گذشته را برای این شرکت فولادی رقم زد.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان در بهمن‌ماه، ۲۴۴ هزار و ۹۵ تن محصول تولید کرد همچنین این شرکت از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه حدود ۲ میلیون ۵۲۵ هزار تن محصول تولید کرده است که ۵۳ درصد محصولات تولیدی مربوط به بازار داخل و ۴۷ درصد مربوط به بازار خارج است.

عمده‌ترین تولید این شرکت مربوط به محصول «شمش کالایی صادراتی» با ۸۰۱ هزار تن و بعد از آن «تیرآهن» با ۷۲۳ هزار تن است. این شرکت بیشترین محصولی که در بهمن‌ماه تولید کرد نیز مربوط به «شمش کالایی صادراتی» است.

"ذوب" در بهمن‌ماه سال جاری از فروش محصولات «تیرآهن، شمش کالایی، میلگرد، ریل، شمش چدن، کلاف و دیگر محصولات» درآمدزایی انجام داد، ذوب‌آهن در بهمن‌ماه سال جاری مجموع مقدار فروش محصولات تولیدی خود در این دوره ماهانه را برابر با ۲۹۷ هزار و ۲۹۳ تن به اطلاع سهام‌داران رساند، همچنین "ذوب" از ابتدای سال مالی تا پایان بهمن نیز مقدار فروش خود در این دوره ۹ماهه را برابر با ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار تن بود. این شرکت محصولات خود را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رساند.

افزایش صادرات

شرکت ذوب‌آهن اصفهان از ابتدای سال مالی تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۱۸۰ هزار تن از محصولات خود را در بازار صادراتی به فروش رساند.

این شرکت در بهمن‌ماه موفق شد که ۱۸۰ هزار و ۷۰۷ تن از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کند؛ محصولاتی که در این بازار مورد استقبال متقاضیان واقع شد مربوط به «تیرآهن، شمش کالایی، میلگرد، شمش چدن و کلاف» بود.

پرفروش‌ترین محصول ذوب‌آهن اصفهان در بهمن‌ماه سال جاری متعلق به شمش کالایی با ۱۰۶ هزار تن بود که حدود ۹۰ هزار تن در بازار خارج و حدود ۱۶ هزار تن در بازار داخلی به فروش رسید. دیگر محصولی که پس از شمش کالایی بیشترین مقدار فروش را از آن خود کرد مربوط به تیرآهن و شمش چدن با نزدیک به ۷۵ هزار تن بود.

افزایش صادرات

میانگین مقدار فروش محصولات "ذوب" در ۱۱ ماه سپری‌‎شده از ابتدای سال مالی برابر با ۲۲۸ هزار تن است. مقدار فروش محصولات در بازار صادراتی در این دوره یک میلیون و ۱۸۰ هزار تن اطلاع‌رسانی شد که درآمدزایی ۱۷ هزار و ۷۵۲ میلیاردتومانی را برای ذوب‌آهن اصفهان به ارمغان آورد، میزان درآمد به‌دست‌آمده از فروش محصولات در این بازار نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش پیدا کرد.

مقدار فروش صادراتی ماهانه ذوب‌آهن اصفهان نسبت به ماه گذشته با رشد ۶۹ درصدی همراه بود که منجر به افزایش ۷۸ درصدی درآمد صادراتی این شرکت شد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اتفاقی جدید در ذوب‌آهن اصفهان؛

"ذوب" در قله درآمدزایی

ذوب آهن اصفهان در مدار صعود
افزایش دمای کوره‌های درآمدزایی "ذوب"؛

ذوب آهن اصفهان در مدار صعود

ذوب آهن اصفهان در مدار صعود
افزایش دمای کوره‌های درآمدزایی "ذوب"؛

ذوب آهن اصفهان در مدار صعود

ارسال نظر