بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین محقق کرد؛

افزایش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی

افزایش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی
بیشترین تمرکز "صبا" در یازدهمین ماه از سال جاری و نهمین ماه از سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی بود که بهای تمام‌شده آن بالغ‌بر ۱۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان شناسایی شد، این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال مالی گذشته ۱۵ درصد افزایش را به دنبال داشت.
کد خبر : ۲۶۸۱۸۹

افزایش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین در گزارش فعالیت ماهانه بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ توانست مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را مبلغی بالغ‌بر ۱۵ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان شناسایی کند، این سرمایه‌گذاری‌ها حاصل از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و خارج از بازار سهام شکل گرفت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین در بهمن‌ماه مربوط به شرکت‌های خارج از بازار سرمایه بود، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی برابر با ۳ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان و بهای تمام‌شده پرتفوی بورسی "صبا" بالغ‌بر ۱۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان بود.

این شرکت در بهمن‌ماه در حوزه استخراج کانه‌های فلزی، فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن، حمل‌ونقل آبی، استخراج نفت گاز و خدمات جانبی جز اکتشاف، بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تأمین اجتماعی، فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، سرمایه‌گذاری‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری قابل‌معامله، محصولات شیمیایی، مواد و محصولات دارویی، فلزات اساسی، خودرو و ساخت قطعات، حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات، خدمات فنی و مهندسی، سایر صنایع و سایر فعالیت‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

بیشترین تمرکز "صبا" در یازدهمین ماه از سال جاری و نهمین ماه از سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی بود که بهای تمام‌شده آن بالغ‌بر ۱۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان شناسایی شد، این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال مالی گذشته ۱۵ درصد افزایش را به دنبال داشت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری "صبا" در پرتفوی بورسی و شرکت‌های خارج از بورس که در بهمن‌ماه انجام داد متعلق به سرمایه‌گذاری در حوزه «محصولات شیمیایی» با ۵ هزار و ۸۰۱ میلیارد تومان بود که همچنان بخش مهم و ویژه شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین است و تقریباً نیز مانند ماه‌های اخیر بود. «محصولات شیمیایی» سهم ۴۷ درصدی از سرمایه‌گذاری‌ها در پرتفوی بورسی را در اختیار گرفته است.

افزایش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی


بهای تمام‌شده‌ای که "صبا" جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «بورسی» پرداخت کرده بالغ‌بر ۱۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به ماه گذشته با افزایش اندک و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز حدود یک هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. بهای تمام‌شده‌ای که "صبا" جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «غیر بورسی» پرداخت کرده بالغ‌بر ۳ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به ماه گذشته کاهش داشت و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های "صبا" در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۴۲ هزار و ۶۵ میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی، رشد ۲۴۳ درصدی را به همراه داشت.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی "صبا" مربوط به شرکت «سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین» با ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بیشترین بهای تمام‌شده مربوط به شرکت «سرمایه‌گذاری صدر تأمین» با یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان بود، در این دوره ماهانه بخش «بیمه دانا، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، شرکت پالایش نفت تهران و ایران‌خودرو» با افزایش سرمایه‌گذاری و بخش «بیمه اتکایی امین» با کاهش سرمایه‌گذاری همراه بود.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختیار شرکت «سرمایه‌گذاری صدر تأمین» با ۱۱ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان بود، همچنین «سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین» نیز با ۱۰ هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در این دوره در اختیار داشتند.

همان گونه که گفته شد بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "صبا" در شرکت‌های غیر بورسی برابر با ۳ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان بود، بیشترین سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این دوره مربوط به «شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران» با یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان بود و بعد از آن نیز بیشترین سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته مربوط به شرکت «اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تأمین» با ۴۳۵ میلیارد تومان بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر