بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار پاسخ داد:

معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت ها از سود انباشته

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سودانباشته معاف از مالیات شد که این نیز اثر خوبی دارد.
کد خبر : ۲۶۸۲۷۱

معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت ها از سود انباشته

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره موضوع بودجه به بورس نیوز گفت: قبل از اینکه بحث بودجه در دولت مطرح شود، کمیته‌ای با حضور فعالان بازار سرمایه، نهاد‌های مالی، کانون ها، اتاق بازرگانی و ... تشکیل شد و بند‌های متعددی در آن جلسه بحث شد و در مجموع بیش از ۳۰ بند تهیه شد. سپس موضوع در کمسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت. امسال جو خاصلی در کمیسیون تلفیق حاکم بود. همچنین سعی کردیم علاوه بر بودجه بحث‌های اساسی در مسائل دیگر را پیگیری کنیم.

وی افزود: معمولا بیش از چند پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رای نمی‌آورد. چون جو کمیسیون تلفیق برای پیشنهادات باید در نظر گرفته شود. در این کمیسیون تمام مباحث طرح شد، اما طبیعی است که همه پیشنهادات رای نیاورد. بند‌هایی که مدنظر ما بود تقریبا برآورده شد.

عشقی ادامه داد: مثلا درباره بحث خوراک تصمیم قاطعی در لایحه پیشنهاد شده بود که به نحوی اصلاح شد تا این موضوع دست دولت باشد و بتوانیم در دولت تصمیماتی که سال گذشته اتخاذ شده بود را ادامه دهیم. موضوع افزایش سرمایه شرکت ها، کاهش مالیات و صندوق تثبیت و... به بحث گذاشته شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه دولت به شدت دنبال درآمد‌های مالیاتی است امسال ۲ درصد بیشتر از سال گذشته این درآمد کاهش پیدا کرد. ۷ واحد درصد مالیات شرکت‌ها کمتر شد. موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل سودانباشته معاف از مالیات شد که این نیز اثر خوبی دارد. شرکت‌ها در سال جاری حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه از محل سود انباشته شرکت‌ها داشتند که اگر معافیت مالیاتی آن‌ها را بررسی کنیم به تشکیل سرمایه شرکت‌ها کمک کرده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تلاقی اهداف وزارت نفت با سازمان بورس
در راستای تنوع مسیرهای فروش نفت اتفاق افتاد؛

تلاقی اهداف وزارت نفت با سازمان بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱