بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در ماه مارس در منطقه یورو ۱۵.۴ درصد گران‌تر از سال گذشته شد.
کد خبر : ۲۶۸۶۵۷

قیمت مواد غذایی در منطقه یورو ۱۵ درصد گران شد

به گزارش بورس نیوز، ارقام اولیه آژانس آماری یورواستات اتحادیه اروپا نشان داد که تورم منطقه یورو در ماه مارس از ۵.۶ درصد ثبت شده ماه گذشته به بالاترین حد خود یعنی ۵.۷ درصد افزایش یافت. این خوانش شامل غذا و نوشیدنی‌ها در کشور‌ها با واحد پول یورو می‌شود که در ماه مارس ۱۵.۴ درصد گران‌تر از این زمان در سال گذشته بود. آن‌ها در مقایسه با افزایش سالانه ۱۵ درصدی در ماه فوریه هم بالاتر بودند. در همین حال، تورم کل در ماه گذشته به ۶.۹ درصد رسید در حالی که در ماه فوریه ۸.۵ درصد بود. این کاهش به دلیل کاهش تورم سالانه انرژی از ۱۳.۷ درصد به ۰.۹ درصد است.

تحلیلگران پیش بینی کردند که بانک مرکزی اروپا به چرخه افزایش نرخ خود که در ماه جولای گذشته در تلاش برای مهار تورم آغاز شده، ادامه دهد. در ماه مارس، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره اصلی را ۵۰ واحد افزایش داد و معیار را به ۳ درصد رساند.

جک آلن رینولدز، معاون اقتصاددان ارشد منطقه یورو در کپیتال اکونومیکس، گفت: سیاست‌گذاران در بانک مرکزی اروپا به کاهش تورم اصلی در ماه مارس زیاد توجه نکرده و بیشتر نگران این خواهند بود که نرخ اصلی به رکورد جدیدی برسد. این کارشناس اضافه کرد که احتمال دارد که بانک مرکزی اروپا علی رغم افت رقم اصلی، به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد دستمزدها و افزایش نرخ تورم در اروپا
بانک مرکزی اروپا اعلام کرد؛

رشد دستمزدها و افزایش نرخ تورم در اروپا

آلمان راه گریز از رکود را ندارد
هشدار موسسه تحقیقات اقتصادی ایفو؛

آلمان راه گریز از رکود را ندارد

ارسال نظر