بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
فروش صادراتی آریاساسول افزایش یافت؛

پلی‌اتیلن سبک و اتیلن محصولات پرفروش "آریا"

پلی‌اتیلن سبک و اتیلن محصولات پرفروش
پرفروش‌ترین محصول پلیمر آریا ساسول در اسفندماه سال ۱۴۰۱ متعلق به پلی‌اتیلن سبک صادراتی و اتیلن بود.
کد خبر : ۲۶۸۹۲۶

پلی‌اتیلن سبک و اتیلن محصولات پرفروش

بورس نیوز:

شرکت پلیمر آریا ساسول در آخرین ماه سپری‌شده از سال ۱۴۰۱ (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) مقدار فروش محصولات خود را ۱۰۰ هزار و ۴۳۱ تن در سامانه کدال به ثبت رساند، مقدار فروش تجمیعی شرکت پلیمر آریا ساسول تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۸۳ هزار و ۸۱۴ تن بود، "آریا" از فروش محصولات در این بازه زمانی ۲۷ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان درآمدزایی را به همراه داشت.

پلی‌اتیلن سبک و اتیلن محصولات پرفروش

میزان فروش و درآمدی که شرکت پلیمر آریا ساسول در دوازدهمین ماه از سال ۱۴۰۱ به سهام‌داران خود اعلام کرد، مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و صادراتی بود. میزان سرمایه به ثبت رسیده پلیمر آریا ساسول در ۱۲ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی برابر با یک هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان بود.

میزان درآمدی که پلیمر آریا ساسول در اسفندماه از فروش ۱۰۰ هزار تن محصول خود به ثبت رساند برابر با ۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته ۵۲ درصد افزایش داشته است، "آریا" در ۱۲ ماه گذشته به میانگین مقدار فروش ۹۰ هزار تن در هر ماه رسید.

روند فروش "آریا"

مقدار فروش ماهانه "آریا" در اسفندماه سال گذشته ۱۰۷ هزار تن به ثبت رسید و در اسفندماه ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته کاهش را تجربه کرد و در مقایسه با بهمن‌ماه ۱۴۰۱ نیز این شرکت پلیمری افزایش فروش ۱۴ درصدی را به خود دید.

پلی‌اتیلن سبک و اتیلن محصولات پرفروش

باتوجه‌به گزارش منتشرشده در کدال، تقریباً بیشتر از نصف فروش محصولات این شرکت در بازار خارج از کشور بود همچنین درآمد به‌دست‌آمده از بازار صادراتی برای این شرکت در اسفندماه برابر با ۲ هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان است.

تفکیک فروش "آریا"

"آریا" در اسفندماه سال ۱۴۰۱ از فروش محصولات «اتیلن داخلی، پلی‌اتیلن سبک داخلی، پلی‌اتیلن متوسط و سنگین داخلی، سی تری پلاس داخلی، پلی‌اتیلن سبک صادراتی و پلی‌اتیلن متوسط و سنگین صادراتی درآمدزایی انجام داد»، مجموع مقدار فروش "آریا" در این دوره ماهانه بالغ‌بر ۱۰۰ هزار تن بود و از ابتدای سال مالی تا پایان اسفندماه نیز یک میلیون و ۸۳ هزار و ۸۱۴ تن از محصولات خود را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رساند.

پلی‌اتیلن سبک و اتیلن محصولات پرفروش

پلیمر آریا ساسول از ابتدای سال مالی تاکنون نزدیک به ۶۳۶ هزار تن از محصولات خود را در بازار صادراتی به فروش رساند، محصولاتی که در این بازار مورد استقبال متقاضیان واقع شد مربوط به اتیلن، پلی‌اتیلن سبک صادراتی و پلی‌اتیلن متوسط و سنگین صادراتی بود.

پرفروش‌ترین محصول پلیمر آریا ساسول در اسفندماه سال ۱۴۰۱ متعلق به پلی‌اتیلن سبک صادراتی با ۲۵ هزار تن بود و دیگر محصولی که پس از پلی‌اتیلن سبک صادراتی بیشترین مقدار فروش را از آن خود کرد مربوط به اتیلن با ۲۳ هزار تن بود، محصول پلی‌اتیلن سبک صادراتی که عنوان پرفروش‌ترین محصول " آریا" را در اختیار داشت ۲۵ درصد از فروش ماهانه را به نام خود زد و محصول اتیلن پس از پلی‌اتیلن سبک صادراتی با ۲۳ درصد دومین محصول قرار گرفت. میزان درآمد حاصل از محصول پلی‌اتیلن سبک صادراتی برابر با یک هزار و ۲۵ میلیارد تومان بود که در مقایسه با بهمن‌ماه رشد نزدیک به ۳۵۰ میلیاردتومانی را تجربه کرد و همچنین نرخ فروش این محصول در آخرین ماه سال ۱۴۰۱ برابر با ۴۰ میلیون تومان به‌ازای هر تن اعلام کرد.

مقدار تولید و فروش "آریا"

شرکت پلیمر آریا ساسول در اسفندماه سال ۱۴۰۱ از فروش دیگر محصولاتی همچون اتیلن داخلی، پلی‌اتیلن سبک داخلی، پلی‌اتیلن متوسط و سنگین داخلی و سی تری پلاس داخلی کسب درآمد کرد، در بازار داخل بیشترین محصول فروخته شده مربوط به اتیلن است.

پلی‌اتیلن سبک و اتیلن محصولات پرفروش

"آریا" در اسفندماه توانست به میانگین تولید ۱۴۹ هزار تن محصول در ۱۲ ماه برسد و همچنین روند روبه‌رشد تولید خود را حفظ کند و از طرفی به روند صعودی فروش خود نیز تداوم بخشید؛ "آریا" در این دوره ماهانه مقدار تولید محصولات خود را ۱۵۸ هزار تن در کارنامه مالی به ثبت رساند و در ۱۲ ماه گذشته نیز توانست بالغ‌بر یک میلیون و ۷۸۴ هزار تن محصول تولید کند.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آریا ساسول هر ماه بهتر می‌شود
در گزارش اسفندماه ۱۴۰۱ "آریا"؛

آریا ساسول هر ماه بهتر می‌شود

آریا ساسول هر ماه بهتر می‌شود
در گزارش اسفندماه ۱۴۰۱ "آریا"؛

آریا ساسول هر ماه بهتر می‌شود

فروش داخلی
۷۰ درصد افزایش برای شرکت پلیمر آریا ساسول؛

فروش داخلی "آریا" افزایش یافت

ارسال نظر