بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
اعلام قیمت نهایی خرید تضمینی گندم؛ به زودی
رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: براساس قانون دولت وظیفه تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را ندارد و به همین جهت قیمتی که در روز‌های گذشته برای خریدتضمینی گندم توسط دولت اعلام شد حکم نهایی را ندارد.
کد خبر : ۲۶۹۱۷۸

اعلام قیمت نهایی خرید تضمینی گندم؛ به زودی

به گزارش بورس نیوز، قاسم پیشه‌ور، رئیس اتاق اصناف کشاورزی  اظهار کرد: شهریور سال گذشته شورای قیمت گذاری قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۳هزار تومان اعلام کرد که ۱۱هزار و۵۰۰ تومان به عنوان قیمت پایه و ۱۵۰۰تومان هم یارانه کود، بذر و سم بود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی ادامه داد: افزایش قیمت سم و کود سبب شد شورای قیمت‌گذاری در سه ماهه پایانی سال گذشته درخواست بازنگری در قیمت خرید تضمینی گندم دهد؛ که در این راستا چندین جلسه تشکیل شد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی، تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را به عهده شورای قیمت گذاری گذاشته است. به عبارت دیگر شورا قیمت را تصویب و وزیرجهادکشاورزی به عنوان رئیس این شورا آن را اعلام می‌کند.

پیشه‌ور با بیان اینکه براساس قانون دولت وظیفه تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را ندارد، تاکید کرد: به همین جهت قیمتی که در روز‌های گذشته برای خریدتضمینی گندم توسط دولت اعلام شد حکم نهایی را ندارد و به زودی جلسه شورا برگزار و تصمیم نهایی در آنجا گرفته می‌شود. هر قیمتی که در شورا مصوب شود حکم قانون را دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۶ میلیون هکتار از اراضی کشور زیر کشت گندم رفت
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

۶ میلیون هکتار از اراضی کشور زیر کشت گندم رفت

آژانس غذایی سازمان ملل اعلام کرد؛

تداوم کاهش قیمت جهانی مواد غذایی

ارسال نظر