بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاری جویا شویم
کد خبر : ۲۶۹۱۸۴

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از 15 فعال بازار سرمایه، غالبا امید به رشد بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت افزایشی به پایان رساند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً بانکی ها و خودرویی ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

احسان خاتونی: یک هفته پراحتیاط را شاهد بودیم با توجه به رشد سهام دلاری طی هفته های اخیر اقبال بازار به سهام ریالی و تک سهم ها معطوف بود در عین حال به دلیل نیمه تعطیل بودن این هفته عرضه ها شدت یافت. چرا که شاخص نیز به محدوده های مقاومتی نزدیک شده است. پیش بینی می شود با توجه به اینکه خریدار در بازار همچنان جدی هستند و حجم و ارزش معاملات نیز در سطوح بالایی قرار دارد شرایط این هفته بهتر شود اما انتظار رشدهای آنچنانی در این هفته نیز وجود ندارد نشانه هایی از تمایلات حقوقی ها برای کاهش شتاب رشد بازار به وضوح معلوم است.

 

محمد باقر خادمی: بنظر میرسد با توجه به نیمه تعطیل بودن این هفته شاهد معاملات کم رمقی باشیم، اما این نکته وجود دارد که روند کلی بازار در سال جاری مثبت ارزیابی میشود.

 

هلن عصمت پناه: همچنان با توجه به ورود پول و تقاضا و ارزش معاملات مطلوب، تحلیلگران، به روند بازار مولد سرمایه، خوش بین هستند، با توجه به اینکه ریسک های سیستماتیک در بازار، موثر بر حرکت روند بازار است لذا روند بازار باید تا جایی رو به رشد باشد که اثر این‌ مولفه ها را کاهش بدهد بازار متعادل و آرام در این هفته با احتمال استراحت در روند برخی نمادهای رشد یافته و حتی در روند شاخص، متصورم…

هابیل خاوری: نمای بازار به صورتی است که پولهای قوی و بعضا بدون استراتژی (نقطه مقابل پول هوشمند) بیرون بازار همانند سال ۹۹ به امید جبران ضرر های گذشته و عقب نماندن از تورم با این تفاوت که یکبار زخم خورده اند وارد بازار شده اند.

پس شدیدا در این برهه داشتن استراتژی اصولی و حرکت با روند بازار از اصولی است که باید مد نظر قرار گیرد.
سقف این موج را محدوده ۲.۶۰۰ میدانم ولی در عدد ۲.۳۷۳ هم یک مقاومت مهم داریم باید ببینیم چطور برخورد میشود با این محدوده که سقف کانال کوتاه مدت است.

در هفته گذشته اولین نشانه های احتمال اصلاح شاخص مشاهده گردید ولی ورود پول توام با حجم و ارزش بالا تناقضی آشکار بود.
در صورتیکه شاخص در هفته پیش رو به صعود خود ادامه دهد و یا بیش از یک ماه خود را بالای سطح 2 میلیون نگهدارد، همچنان روند صعودی به سمت اعداد بالاتر ادامه خواهد یافت.
پس لذا ورود پول با منفی خوردن شاخص کل پارادوکس بازار بود و به این معناست که قدرت خریدار در منفی ها بالاست!!
از طرفی هیچگونه خروج پول بزرگ در بازار دیده تا اینجای کار دیده نشده و شیطنت بازارگردان ها و صندوق ها در تابلوی معاملات مشهود بود.

در بسیاری از نمادهای بازار به شرایطی رسیده ایم که تحلیل تکنیکال با سناریو های بسیاری مواجه می شود.
در این مواقع منطقیست بجای تحلیل های کم اعتبار به سمت و سوی بررسی روزانه معاملات بازار حرکت کنیم

اینکه شاخص کل تا کجا صعودی خواهد بود واژه های اگر بشود و اگر نشود راه گشا نیست

توصیه میکنم در این شرایط روند حرکت پول در هر هفته مورد بررسی قرار گیرد

 

نوید سالک: به نظر می رسد بازار سرمایه در حال جبران عقب ماندگی از سایر بازارهای موازی بوده و اخبار مثبت یا منفی از جمله تغییرات قیمت های کامودیتی ها، تغییرات مدیریتی و ... آنچنان بر روند رو به رشد بازار خللی وارد نکنند.

 

مجتبی دیبا: امکان از قدرت خارج شدن تقاضا در هفته پیش رو و به سمت تعادل منفی رفتن بازار با توجه به رسیدن سهم ها به محدوده هم تاریخی و بعضا مهم مقاومتی وجود دارد

 

احسان خورشیدی: با عنایت به رشد بازار احتمال اصلاح و یا ساید شدن قیمت در هفته پیش رو وجود خواهد داشت .

 

سمیه صفری: سهام کوچک غذایی، زراعی و سیمانی

 

سهیلا نقی پور: با توجه به عرضه های حقوقی در اخرین روز کاری گذشته احتمال متعادل بودن بازار را داشته باشیم 

آیدین علایی: حجم عرضه‌های هفته گذشته و نیمه تعطیل بودن هفته جاری باعث ایجاد فضای رکودی و کم رمق در بازار خواهد شد. در این بین انتشار گزارشات ۱۲ ماه مثبت از طرف ناشرین میتواند جو بازار را مثبت نماید 


بهراد موسوی: با توجه به اتمام تعطیلات و دست به دست شدن سهام در روز های قبل از عید فطر، احتمالا شاهد دست به دست شدن مجدد سهام و نوسان متعادل بازار در هفته آتی باشیم.

سیاوش وکیلی: با توجه به رشد مناسب شاخص بورس احتمالا بخشی از سهامداران استراتژی سیو سود را داشته باشند و بازار انتظار می‌رود که متعادل باشد . ترس های مربوط به رشد هیجانی بازار ناشی از تفوق تقاضا بر عرضه خرید سهام و تکرار وضعیت سال ۹۹ درست نیست زیرا الان سمت عرضه خالی نیست و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومن سهام در صندوق های بازارگردانی وجود دارد که به تعادل عرضه و تقاضا کمک می‌کند. از دید تحلیلی درصورتیکه اصطلاحا بازار وارد اصلاح زمانی شود ولی حجم معاملات قابل قبول باشد ، وضعیت مناسبی خواهد بود . انتظار می‌رود بازدهی سهام کوچک و متوسط بهتر از سهام سایز بالا باشد و در هر حالت سرمایه گذاران دید تحلیلی برایشان از اهمیت برخوردار است و به فاکتورهایی از قبیل سودآوری و نسبت های مالی توجه می‌کنند

 

ندا کریمی: بازار آخر هفته تحت تاثیر سیاست انقباضی اعتباری کارگزاران بود. این روند می تواند اوایل هفته نیز ادامه داشته باشد، اما تداوم ورود پول حقیقی محرک رشد بازار در هفته پیش رو خواهد بود. گروه های جامانده همچنان گزینه های مورد توجه بازار هستند. گروه بانکی با توجه به جاماندگی و اخبار خوب از جمله تجدید ارزیابی ها، یکی از این گروه ها خواهد بود. همچنین گروه های سیمانی به دلیل رشد مناسب قیمت و هلدینگ ها به دلیل رشد،کمتر قیمت نسبت به رشد ناو می تواند مورد توجه بازار باشند.

 

پایان مطلب

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
امین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
جریمه بالای 10 هزار میلیاردی هر کدامازبانکهای ملت تحار وبصادر درست یانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۸
باید محتاط عمل کرد و ازهرگونه ریسک دراین بازار پرهیز کرد