بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین:

رشد شاخص حبابی نیست

رشد شاخص حبابی نیست
مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین گفت: اگر بازار سرمایه در این مدت افزایشی را تجربه کرده سفته بازی و حبابی نیست و بحث فاندامنتال شرکت‌ها سودآوری را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۶۹۳۸۶

رشد شاخص حباب نیست

علی بهشتی روی، مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها که منتشر شده نشان دهنده این است که صنایعی مثل پتروشیمی، فلزات، دارویی، شیمیایی و غذایی رشد سوداوری را داشتند. پس اگر بازار سرمایه در این مدت افزایشی را تجربه کرده سفته بازی و حبابی نیست و بحث فاندامنتال شرکت‌ها سودآوری را نشان می‌دهد.

وی افزود: تقریبا می‌توان گفت بازار سرمایه در بحث افزایش ۵، ۶ درصدی نرخ دلار در دو، سه روز اخیر خود را با دلار ۵۰ هزار تومانی هماهنگ نکرده است. در واقع ارزش بازار سرمایه با شکل دلاری اختلاف فاحشی دارد و از نظر ارزش بازاری دلار رشد بازار هنوز به سال ۹۸، ۹۹ نرسیده و برای رشد دلاری کماکان جا دارد.

مدیرعامل کارگزاری مهر آفرین با اشاره به زمان اصلاح بازار بیان کرد: به نظر من این موضوع را باید به این صورت نگاه کنیم که اصطلاحاتی مثل اصلاح؛ تکنیکالی است. اعتقادی به اینکه بازار را به این شکل تکنیکال نگاه کنیم ندارم. اگر به شکل فاندامنتال نگاه کنیم بازار هنوز برای اصلاح زمان دارد. اشخاصی هستند که ۶ ماه است وارد بازار سرمایه شده اند. کسی که ۶ ماه وارد بازار شده و روی بعضی از سهم‌ها سود‌های قابل قبولی گرفته باشد احساس می‌کند این بازار برایش کفایت می‌کند. همچنین کسی که به تازگی به ارزندگی بازار پی برده وارد این بازار می‌شود خریدار جدید محسوب می‌شود. شاید می‌توان گفت سوار و پیاده شدن آدم‌ها باعث می‌شود در روز‌هایی عرضه‌های زیاد شوند که در تکنیکال " اصلاح" و ورود پول جدید را "رشد" می‌گویند که ممکن است افراد تصور کنند که بازار می‌خواهد سقف جدیدی بزند.

بهشتی روی در پایان گفت: به طور کلی اتفاق خاص فاندامنتالی، اقتصادی یا سیاسی رخ نداده که نگران ریزش آنچنانی شاخص باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تحلیلگر اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
شاخص قلابیه اگه با قیمت سهام مقایسه کنیم الان باید 600 تا 650 هزار باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
مطمئن باشید مدیران دو بانک صادرات و تجارت روز خوش نخواهند دید.نفرین سهامدار خرد سه ساله بدرقه راهشون هست.مجمع امسال روزگارشان رو سیاه می کنیم.همونطور که سه ساله شب و روز ما رو سیاه کردن