بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
بانک صادرات ایران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد را تجربه کرده است.
کد خبر : ۲۶۹۶۵۶

بورس‌نیوز:

بانک صادرات ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین‌ماه سال جاری مجموع درآمد‌های به‌دست‌آمده از بخش تسهیلات اعطایی را در این دوره برابر با ۴ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز به درآمد تجمیعی ۴ هزار و ۲۳۹ میلیاردتومانی از تسهیلات اعطایی رسید.

میزان سرمایه‌ای که "وبصادر" در اولین ماه از سال جاری از خود بر جای گذاشت برابر با ۱۷ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان بود، این بانک توانست میزان پرداختی خود جهت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری را به ۳ هزار میلیارد تومان برساند.

درآمد‌های "وبصادر" از تسهیلات اعطایی

میزان درآمدی که بانک صادرات در فروردین‌ماه از بخش تسهیلات اعطایی شناسایی کرد در مقایسه با ماه گذشته ۳ درصد کاهش را به همراه داشت، از ابتدای سال مالی تاکنون نیز میزان درآمد تجمیعی این بانک در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را در کارنامه خود به ثبت رساند.

بانک صادرات ایران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد را تجربه کرده است. "وبصادر " در فروردین‌ماه ۲۴ درصد بالاتر از میانگین ۱۲ ماه سال گذشته از تسهیلات اعطایی درآمد کسب کرد.

تفکیک درآمدزایی " وبصادر "

بانک صادرات در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲، از بخش تسهیلات اعطایی ۴ هزار و ۲۳۹، از بخش سپرده‌گذاری ۳۳ میلیارد و از بخش کارمزد ۲۱۶ میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

بخش تسهیلات اعطایی، در برگیرنده ۹۴ درصد از درآمد ماهانه بانک صادرات بوده است.

عمده‌ترین درآمد "وبصادر" از بخش تسهیلات اعطایی در فروردین متعلق به «مرابحه» بود، مبلغ به ثبت رسیده در بخش نام‌برده برابر با یک هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان بود که دربرگیرنده ۳۵ درصد این بخش از درآمدزایی بود.

از دیگر بخش‌های عمده درآمدزایی " وبصادر " «خرید دین، فروش اقساطی، مضاربه و بدهکاران بابت اعتبارات اسنادی پرداخت‌شده» است. تسهیلات اعطایی به ثبت رسیده "وبصادر" در اولین ماه از سال ۱۴۰۲، مبلغ ۲۳ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان بود که نسبت به تسهیلات وصولی در این دوره حدود یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان کمتر بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آغاز روند صعودی
افزایش تسهیلات اعطایی بانک صادرات نسبت به تسهیلات وصولی؛

آغاز روند صعودی " وبصادر "

ارسال نظر