بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
مدیر مالی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند گفت:

جاماندگی قیمت سهام ساختمانی‌ها از NAV/ گروه ساختمانی جای رشد دارند

جاماندگی قیمت سهام ساختمانی‌ها از NAV/ گروه ساختمانی جای رشد دارند
مدیر مالی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند گفت: به نظر می‌رسد قیمت سهم‌ها متناسب با ارزش روز و واقعی NAV رشد نکرده و به همین دلیل می‌توان گفت سهم‌های گروه ساختمانی جای رشد دارد.
کد خبر : ۲۶۹۸۶۴

جاماندگی قیمت سهام ساختمانی‌ها از NAV/ گروه ساختمانی جای رشد دارند

ابوالفضل محمودی، مدیر مالی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: قیمت املاک در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته، اما شاید تاثیر این افزایش قیمت بر سودآوری شرکت‌های ساختمانی با وقفه زمانی در صورت‌های مالی نمایان شود؛ چرا که شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌سازان عمدتاً ترجیح می‌دهند موجودی محصول (پروژه‌های آماده واگذاری) خود را در مناسب‌ترین زمان ممکن و به بهترین قیمت عرضه کنند تا سود بیشتری کسب کنند؛ مگر آنکه نیاز به منابع مالی جهت اجرای پروژه‌های بعدی و... داشته باشند و اصولا تا فروش محقق نشود، سودی شناسایی نخواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر، در برآورد NAV شرکت‌ها محتاطانه عمل می‌شود و ارزش واقعی و روز دارایی شرکت‌ها بالاتر از NAV خواهد بود. به نظر می‌رسد قیمت سهم‌ها متناسب با ارزش روز و واقعی NAV رشد نکرده و به همین دلیل می‌توان گفت سهم‌های گروه ساختمانی جای رشد دارد.

مدیر مالی "ثالوند"در خصوص وضعیت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند گفت: روند رشد سودآوری سنوات قبل تداوم خواهد داشت. موجودی در دست ساخت این شرکت نسبت به سال گذشته  بیشتر است و پروژه‌های آماده واگذاری خوبی هم در اختیار داریم که تلاش می‌کنیم در بهترین شرایط بازار، اقدام به فروش آن‌ها کنیم تا بیشترین منفعت نصیب سهامداران شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر