بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۴
کد خبر : ۲۷۰۰۶
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با بیان اینکه برای کاهش سهمیه 20 لیتری بنزین خودروهای شخصی در دوره زمستانی در انتظار تصمیم نهایی دولت هستیم، گفت: پیش بینی می شود تا 48 ساعت آینده تصمیم نهایی در این باره گرفته شود.

سردار محمد رویانیان در گفتگو با مهر در خصوص کاهش سهمیه بنزین دوره زمستانی خودروهای شخصی گفت: در حال حاضر این کاهش سهمیه در کارگروه توسعه حمل ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت به تصویب رسیده است اما برای ابلاغ و اجرای آن در انتظار تصمیم نهایی دولت هستیم.

وی با اشاره به اینکه تا 48 ساعت آینده تصمیم نهایی درباره کاهش سهمیه بنزین خودروهای شخصی در فصل زمستان گرفته خواهد شد، تصریح کرد: در همین حال برای ابلاغ و اجرای این طرح منتظر نظر نهایی دولت هستیم.

این مقام مسئول در دولت با اشاره به اینکه اصل کاهش سهمیه بنزین مردم مورد تایید نیست، بیان کرد: معتقدم هرگونه تغییر در سهمیه و قیمت بنزین خودروها باید همزمان با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در کشور انجام می شد.

در همین حال، امیر رضا رجبی مدیر سوخت و انرژی ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت پیشتر با بیان اینکه کاهش سهمیه بنزین خودروهای عمومی و شخصی در راستای اجرای مصوبه مجلس است، گفته بود: با توجه به اینکه حجم سفرها در زمستان کمتر است، از این رو مقرر شد تا سهمیه سوخت خودروهای سواری شخصی به 80 لیتر کاهش یابد.

پیش بینی می شود با کاهش احتمالی سهمیه بنزین خودروهای شخصی در فصل زمستان، متوسط مصرف بنزین کشور در سه ماهه پایانی امسال روزانه 10 تا 15 میلیون لیتر در روز کاهش یابد.

بر اساس قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت دولت تا پایان سال 1390 با شیب بسیار کمی سهمیه بنزین خودروها را کاهش دهد تا پس از این سال، بنزین از سبد حمایتی دولت خارج شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر