بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
سرمایه گذاری با برنامه در بازار سودآور است/ آغاز شیب ملایم صعودی از نیمه دوم خرداد
کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد از نیمه دوم خرداد در کوتاه مدت روند بازار متعادل‌تر و یک شیب ملایم صعودی بگیرد و به نظر من می‌تواند بعد از خرداد روند مثبت بازار شروع شود. بازار سرمایه بسیار جذاب است و برای سهامداران در میان مدت و بلندمدت قطعا سودآور خواهد بود. سرمایه گذاری با برنامه در بازار سرمایه می‌تواند سودآور باشد.
کد خبر : ۲۷۰۴۵۵

سرمایه گذاری با برنامه در بازار سودآور است/ آغاز شیب ملایم صعودی از نیمه دوم خرداد

رحیم کریمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص افت ۱۷ هزار واحدی شاخص در روز گذشته، اظهار کرد: یکی از دلایل کاهش ارزش بازار و منفی بودن شاخص در روز گذشته، تعطیلات پیش رو است. همچنین، کاهش حدود هزار تومانی قیمت دلار و نیز ابهاماتی که برای بازار درخصوص بحث نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به وجود آمده را می‌توان از دلایل افت شاخص در روز گذشته دانست.

وی افزود: این شرایط جزو شرایط طبیعی بازار است. باتوجه به این موارد در بازار روز گذشته ارزش سفارشات حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان بود که در سامانه معاملات ثبت شد. میزان سفارش فروش نیز از ۶۸۰ میلیارد تومان فراتر نرفت.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به گروه‌هایی که پتانسیل رشد را دارند، ادامه داد: باتوجه به گزارشاتی که روانه کدال شده اکثر صنایع نشان از فروش و افزایش سودآوری داشت. هم P/E‌های شرکت‌ها باتوجه به گزارش ماهیانه و فصلی آن‌ها بهتر شده و نیز P/S شرکت‌ها با توجه به افزایش میزان فروش جدابیت ایجاد می‌کند. از طرفی بحث مذاکراتی که در حوزه برجام در حال رخ دادن است، می‌تواند صنعت بانک و خودرو را جذاب کند. صنایع غذایی، سیمان و... را باتوجه به روند بهتر تولید و فروش می‌توان جزو صنایع مناسب دانست. صنعت فولاد و پالایشی با توجه به رشد قیمت کامودیتی که در ماه آتی می‌تواند اتفاق بیفتد، جذاب خواهد شد.

کریمی درخصوص روند صعودی بورس در کوتاه مدت بیان کرد: باتوجه به اینکه از ۱۷ اردیبهشت که بازار روند اصلاحی به خود گرفته و همچنین باتوجه به تعطیلات پیش رو و پس از آن که بازار عملا بازار یک ماه در روند اصلاح بوده هرچه جلوتر رفتیم فشار عرضه‌ها کمتر و تفاضا افزایش یافته است. همین باعث کف سازی خوبی برای بازار شده و به نظر می‌رسد از نیمه دوم خرداد در کوتاه مدت روند بازار متعادل‌تر و یک شیب ملایم صعودی بگیرد و به نظر من می‌تواند بعد از خرداد روند مثبت بازار شروع شود.

وی درباره فرصت‌ها و تهدید‌های این روز‌های بازار سرمایه توضیح داد: بحث تولید و فروش، گزارشات شرکت ها و کاهش قیمت دلار جریان نقدینگی را به سمت بازار سرمایه سوق دهد. این یک فرصت است که جذب نقدینگی صورت بگیرد و بازار روند مناسب خود را پیدا کند، زیرا بسیاری از شرکت‌ها از نظر قیمتی در محدوده‌های ارزنده‌ای هستند و می‌توانند در کوتاه مدت نقدینگی خوبی را از سایر بازار‌ها به بازار سرمایه جذب کنند و در میان مدت نیز این روند می‌تواند ادامه دار باشد.

کارشناس بازار سرمایه همچنین، خاطرنشان کرد: ابهام در موضوع نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که هنوز دولت سقف قیمت خوراک پتروشیمی را مشخص نکرده برای بازار تهدید محسوب می‌شود. ضمن اینکه قطعی برق که هرساله می‌تواند برای بعضی از صنایع دردسرساز باشد، نیز جزو تهدید‌های بازار سرمایه است؛ هرچند که صنایع در چندسال اخیر باتوجه به تجربه‌ای که کسب کردند تا حدودی این موضوع را پیش بینی کرده و روشی که به تولید آن‌ها آسیب نرساند را پیدا کردند.

کریمی در پایان گفت: بازار سرمایه بسیار جذاب است و برای سهامداران در میان مدت و بلندمدت قطعا سودآور خواهد بود. سرمایه گذاری با برنامه در بازار سرمایه می‌تواند سودآور باشد. از طرف دیگر ارکان دولت و سازمان می‌توانند با اطلاع رسانی و راه هکار‌های مناسب با سرمایه گذاری از طریق شرکت‌های سبدگردان و مشابه آن‌ها نقدینگی را جذب کرده و در کنترل تورم بتوانند از این ابزار استفاده کنند. ضمن اینکه زمینه تامین نقدینگی برای صنایعی که به نقدینگی نیاز دارند را فراهم کنند و موانع بازار مثل بروکراسی‌های افزایش سرمایه شرکت‌ها را تسهیل و رفع کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
ان شاالله که روند صعودی بورس غاز بشه
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
ان شاالله که روند صعودی بورس غاز بشه
متضرر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
رشد ملایم چند ماه طول میکشه 20درصد سهام رشد کنند بعد دستوری طی 3-4 روز مثل 2 هفته قبل 30درصد سقوطش میدن و سرمایه های مردمی رو نابود میکنن. با این مسئولین بخیل و خسیس بورس هیچوقت نمیتونه رشدکنه.ًَ
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
بنظر بنده اگر شاخص در یکماه آینده دومیلیون و دویست واحد رو از دست نده قطعا روند رشد آغاز خواهد شد.دلیلش این هست که اکثر سرمایه گذارها ارزندگی بازار رو قبول دارند منتهی سیو سود کرده اند و از روی طمع یا احتیاط منتظر کف های پایین تری برای خرید هستند وقتی ببینند از افت های چنین و چنان خبری نیست دوباره ورود می زنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
بیخود مردم را گول نزنید در این دزدگاه بی حساب و کتاب که جایی برای نابودی کامل سرمایه وزندگی است کسی سود نمی برد همانطوری که ۴ سال پیش سرمایه مردم سوخت و نابود شد سهامداران دیگر گول تبلیغات را نمی خورند اینجا کسی سود نمی بردوبورس کاملا دستور ی وبی قانو ن و دست یکسر ی دلال وسوداگر اداره می شود از ریزش چند سال پیش تا الان ‌ همچنان یک روز با ا۰۰۰هزارم در صد مثبت میشود و ۲ هفته با هفت و شش دهم هر روز می ریزد وهنوز سهامداران در ۷۰ در صد ضرر هستند کجا درست می شود و امار کارشناسان برای رد گم کردن است و اینهم برای سرپوش گذاشتن و الافی سهامداران برای یک چپاول دیگر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
فقط کارشان شده شاخص سازی الآن بسیاری از سهام ها در شاخص ۱۲۰۰ هم معامله نمی شوند اصلا می دونید چیه در این کشور کسی نیست از حق و حقوق سهامدار دفاع کنه

پارسال شاخص ۱۳۰۰بود بازدهی یکساله بسیاری از سهام ها منفی شده این یعنی به قیمت پارسال معامله میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
هیچ خبری نیست

فقط میخواهند یه عده دیگه رو گول بزنند پولشون رو بالا بکشند
رسول
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
بله امیلیارد در بازار دلالی شده ۱۰میلیارد وما که می‌خواستیم از تولید حمایت کنیم و در موقع تحریم به دولت کمک کنیم شد ۴۰۰م شما خیلی بی انصاف تشریف دارید