بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
پتروشیمی پارس اردیبهشت را چگونه سپری کرد؟

"پارس" رکورد زد

شرکت پتروشیمی پارس از فروش محصولات خود به درآمد ۶ هزار و ۳۱۳ میلیاردتومانی رسید.
کد خبر : ۲۷۰۴۷۷

بورس‌نیوز:

شرکت پتروشیمی پارس با سرمایه ثبت شده ۴۷ هزار و ۶۰۵ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۱۵۵ هزار و ۸۶۰ میلیاردتومانی، در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری نشان داد که در ادامه روند روبه‌رشد خود، توانست به بالاترین میزان درآمدی خود در ۳۸ ماه گذشته برسد و رکورد جدید ثبت کند.

میزان درآمدی که شرکت پتروشیمی پارس در دومین ماه از سال جاری به سهام‌داران خود اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی بود، این شرکت پتروشیمی از فروش محصولات خود به درآمد ۶ هزار و ۳۱۳ میلیاردتومانی دست پیدا کرد. این شرکت در مقایسه با ماه گذشته با افزایش ۳۴ درصدی و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با افزایش ۷ درصدی همراه بود، همچنین این پتروشیمی میزان درآمد تجمیعی که در این دوره ۲ماهه از خود بر جای گذاشت با افت ۴ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بود؛ اما در مقایسه با دوره مشابه سال مالی ۱۴۰۰ با افزایش ۷۴ درصدی همراه شد.

" پارس" در اردیبهشت‌ماه ۳۸۲ هزار و ۶۳۹ تن محصول تولید کرد که موفق به فروش ۳۵۷ هزار و ۲۹۳ تن از محصولات تولیدی خود شد. مقدار فروش این شرکت نسبت به ماه گذشته ۲۸ درصد افزایش پیدا کرد.

بیشترین درآمدزایی که شرکت پتروشیمی پارس از فروش محصولات خود در این دوره ماهانه شناسایی کرد مربوط به «پروپان» با یک هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان بود درآمدی که "پارس" از فروش این محصول در اردیبهشت‌ماه به دست آورد برابر با ۳۱ درصد از درآمد ماهانه بود. پس از «پروپان» بیشترین درآمدزایی را برای پتروشیمی پارس محصول «بوتان» به خود اختصاص داده بود، درآمدی که از فروش این محصول عاید شرکت شد برابر با یک هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان بود. بیشترین نرخ فروش را در بین محصولات پتروشیمی پارس محصول «استایرن منومر» با مبلغی بالغ‌بر ۲۹ میلیون تومان در ازای هر تن به خود اختصاص داده است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر