بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ابزارهای آتی یک ابزار پرریسک محسوب می شود و در کنار توسعه سرمایه گذاری غیرمستقیم صندوق های کم ریسک صندوق های پرریسک و ابزارهای درآمد ثابت نیاز به این داشتیم که یک ابزار پرریسک را برای معامله گران حرفه ای و صندوق های سرمایه گذاری داشته باشیم.
کد خبر : ۲۷۰۵۵۶

عشقی

به گزارش بورس نیوز،  مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: یکی دیگر از ابزارهایی که دربازار سرمایه برای دوطرفه شدن بازار سرمایه به آن نیاز داشتیم، اوراق آتی سهام و قرارداد آتی اوراق بهادار بود که با تلاش در بورس تهران و شرکت های مدیریت فناوری و شرکت سپرده گذاری امروز به ثمر نشست. امروز عملیات آن روی سه نماد آغاز می شود و امیدوارم به تدریج تا پایان سال این ابزار روی نمادهای دیگر راه اندازی شود.

وی افزود: طبیعتا ابزارهای آتی یک ابزار پرریسک محسوب می شود و در کنار توسعه سرمایه گذاری غیرمستقیم صندوق های کم ریسک صندوق های پرریسک و ابزارهای درآمد ثابت نیاز به این داشتیم که یک ابزار پرریسک را برای معامله گران حرفه ای و صندوق های سرمایه گذاری داشته باشیم.  امروز این ابزار معرفی می  شود و برای عموم سرمایه گذاران قابل استفاده نیست و لازم است که بورس تهران، اصحاب رسانه، شرکت های کارگزاری و شرکت های مشاور سرمایه گذاری به درستی تبیین کنند. این ابزار ابزاری نیست که افراد عادی به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند و باید دانش کافی در این باره داشته باشند.

عشقی همچنین ادامه داد: قرارداد آتی سهام در کنار قراردادهای اختیار معامله که از دو سال گذشته توسعه پیدا کرده می تواند معاملات جذابی را برای سرمایه گذاران حرفه ای فراهم کند و به ثبات و پیش بینی بودن بازار کمک کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امیدواریم صندوق پوشش ریسک را تا پایان سال داشته باشیم. سازمان بورس مانعی در توسعه این صندوق نمی بیند. اگر مقدمات آن فراهم شود، سازمان بورس آن را مصوب می کند که این ابزار هم توسط سرمایه گذاران حرفه ای مورد استفاده قرار بگیرد. امیدوارم با استفاده از این ابزار بازار باثبات تر و شاداب تری را داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر