بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
اقدام مثبت ایران خودرو با تخفیف ۶۰ میلیون تومانی در قیمت
کارشناس بورس کالا با اشاره به بخشنامه تبدیل تارای دستی به اتومات با تخفیف ۶۰ میلیون تومانی بر روی این محصول در بورس کالا که موجب استقبال مشتریان ایران خودرو شده، گفت: قطعا این اتفاق، اقدام مثبتی است زیرا ایران خودرو محصولی با تجهیزات و امکانات مدرن تری نسبت به محصول اولیه و با کاهش نرخ آن به مشتریان ارایه می‌دهد که موجب استقبال و رضایت مندی مشتریان می‌شود.
کد خبر : ۲۷۱۰۲۸

به گزارش بورس نیوز، علی بخشنده، کارشناس بورس کالا با اشاره به بخشنامه تبدیل تارای دستی به اتومات با تخفیف ۶۰ میلیون تومانی بر روی این محصول در بورس کالا که موجب استقبال مشتریان ایران خودرو شده است، گفت: قطعا این اتفاق، اقدام مثبتی است زیرا ایران خودرو محصولی با تجهیزات و امکانات مدرن تری نسبت به محصول اولیه و با کاهش نرخ آن به مشتریان ارایه می‌دهد که موجب استقبال و رضایت مندی مشتریان می‌شود.

وی با بیان اینکه در بورس کالا در صورت عدم ایفای تعهدات از سوی طرفین، جریمه‌هایی در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: اگر این عدم تعهد از سوی ایران خودرو صورت گرفته شود، بورس کالا آن را پی گیری کرده و این خودروساز بر اساس موارد مندرج در قرارداد مشمول جریمه می‌شود.

این کارشناس بورس کالا ادامه داد: بنابراین ایران خودرو با این اقدام توانسته است هم جریمه‌های احتمالی را پوشش داده و هم محصولی با امکانات به روز و پر طرفدار را با قیمتی مناسب به مشتریان ارایه دهد و رضایت آنان را کسب کند.

مدیر کارگزاری بانک خاورمیانه، با انتقاد از عرضه خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی، تاکید کرد: در زمینه عرضه خودرو، باید ساختاری پاسخگو مانند ساز و کار بورس کالا تعیین شود که قطعا هم می‌تواند رضایت خریدار و هم فروشنده محصول را تامین کند.

بخشنده خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که از طریق سیستم غیر شفافی مانند سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی، ثبت نام خودرو صورت می‌گیرد و پس از آن هیچ تعهد و متولی برای پی گیری تحویل محصول وجود ندارد. پیش از این نیز شاهد بودیم که برای عرضه خودرو‌های خارجی ثبت نام صورت گرفت، اما هیج ترتیب اثری داده نشد و به همین دلیل نیز عده‌ای وجه پرداختی خود را پس گرفتند.

مدیر کالا انرژی،  در این باره بیان کرد: بنابراین به اذعان بنده تنها راه حل در این برهه، عرضه خودرو در بورس کالا است. متاسفانه شورای رقابت نیز به عنوان متولی و قانون گذار در این عرصه، روز یکشنبه از عرضه خودرو در بورس کالا ممانعت کرد و دوباره همان سیستم معیوبی که پر از ایراد و اشکال است را به عنوان تنها مرجع فروش رسمی خودرو معرفی کرد.

وی با بیان اینکه ما نیاز داریم تا مجددا به یک سیستم شفاف تری مانند بورس کالا رجوع شود، یادآور شد: سال گذشته با عرضه خودرو در بورس کالا، هم قیمت‌ها متعادل‌تر بود و هم می‌توانستیم آمار شفافی از نرخ فروش‌ها را مشاهده کنیم. اما در حال حاضر در یک سیستم غیر شفاف و غیر پاسخگو قرار داریم که به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز بازار و مشتریان نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
همش شر ور هستن گجا ارزون شده حرف مفت
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
ماشاالله‌ماشالله‌عجب‌‌‌‌‌‌دکون‌دستگاهی‌باید‌نون‌بخورن‌دیگه‌‌جمع‌کنید‌بابا‌یامردم‌‌‌‌‌‌‌کشکرهلپای‌دیگه‌هم‌به‌این‌‌بدبختی‌بیچارگی‌به‌خودرو‌دست‌پیدا‌میکنند‌این‌‌‌‌‌‌‌دیگه‌که‌‌‌یک‌مشت‌اهن‌قرازه‌رابه‌مردم‌ت‌‌تا‌بخواین‌بدین‌۵۰بار‌باپوع‌مردم‌بازی‌کنید‌‌جمع‌کنید‌‌بزارید‌مردم‌توبازار‌‌‌خرید‌فروش‌کنن‌‌‌‌‌مستقیم‌دفتر‌دستک‌راه‌انداختین‌‌۲دوتا‌حساب‌می‌کنید‌۴لا۵لا‌میکنید‌بعد‌یک‌ماشین‌میارید‌پایین‌
سیدعارف
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۶
بخدا که دروغه،به جای کم کردن ۴۳میلیونی قیمت طبق مصوبه شورای رقابت ،۲۰میلیون هم اضافه کرده،و به دروغ میگه ۶۰ میلیون کم کردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
سلام ،لطفا در مورد زمان تحویل خودرو هم پیگیر شوید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
اصلا هم عرضه خودرو در بورس بدرد نمیخوره خواهش میکنم شما نظر ندید بذار خودروهایی که در سامنه یکپارچه ثبت نام کردند بدن به مردم بدبخت بورس کجاش شفاف سازی فقط دزدی پشت پرده مردم را با این بورس بدبخت کردین
داریوش۵۵
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
شگرد این آقایون همینه۱۰۰ت بالا می برن ۶۰ت پایین میارن،بعد منت میزارن ارزون کردیم.
داود
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
سلام
۲۹مرداد تارا سفید اتومات فاکتور شد