بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۳ تیر ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۳ تیر ۱۴۰۲
برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاری جویا شویم
کد خبر : ۲۷۱۰۴۴

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از ۱۳ فعال بازار سرمایه، غالبا امید تعادل بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت متعادلی به پایان رساند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً بانکی ها و سیمانی ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۳ تیر ۱۴۰۲

آراد پورکار: بالا رفتن ارزش معاملات یکی از مهمترین فاکتورهایی هستش که برای برگشت بازار باید در نظر گرفت

 

محمد باقر خادمی: به نظر می رسد باید منتظر شروع روند صعودی جدید بازار در هفته های پیش رو بود.
 

 

هلن عصمت پناه: چند ماه اخیر شاهد مجامع سالیانه شرکت ها و ارایه گزارشات سال مالی به نسبت خوب در برخی نمادها بودیم که اوج این مجامع در همین تیر ماه برگزار خواهد شد، با توجه به نگاه DPS محور برخی سهامداران و اخبار و موارد خوبی که در مجامع مطرح میشود، تقاضا در حضور در این مجامع به نسبت پر رنگ بوده و این موضوع باعث تقاضا در نمادهای DPSمحور در فصل مجامع میشود با توجه به قرار گرفتن قیمت دلار در منطقه منطقی و تقریبا رکود بازارهای موازی، توجه بسیاری به صنایع کوچکتر و به اصطلاح ریالی ایجاد شده و چون از منظر بنیادی می توان نگاه کوتاه مدت تا میان مدت به برخی نمادهای این صنایع داشت و به دلیل ابهامات مولفه های اقتصادی، توجه به نمادهای با ارزش بازار کوچکتر پر رنگ تر شده بنابراین در طی اصلاحات بازار فرصت مناسبی برای ورود به نمادهای مناسب و اصلاح پرتفوی ایجاد شد تا سبد ها بهینه شود روند رشد متعادل و پایدار میتواند در بازار همچنان برقرار باشد اما نه با شیب رشد تند بلکه جان گرفتن بازار به ارزش معاملات و تقاضا و ورود نقدینگی مرتبط هست و توجه به ارزش ذاتی نمادها که باید این شرایط بهبود یابد تا حدودی هیجانات و ترس در این مقاطع بازار متعادل تر و تخلیه شده و قیمت های سهام هم بعد از اصلاح در مناطق تعادلی قرار دارد و کف بازار هم در همین محدوده ها مشخص شده لذا کم کم بازار پتانسیل دارد تا جانی تازه بگیرد  با آمدن گزارشات سه ماهه نیز مقدمات تحلیل و برآورد شش ماه اول سال جاری هم فراهم میشود و با تحلیل و بررسی درست، سهامدار میتواند به هدف های بهتری برای انتخاب سهام و روند بازار فکر کند با توجه به منطقه p/e بازار و در صورت قوت مولفه های فاند بازار، نیز شرایط میتواند کم کم بهتر شود در مورد اخبار صنعت خودرو نیز امیدوارم مجدد عرضه در بورس کالا مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه این صنعت موثر بر فضای بازار و احساسات حاکم بر آن میباشد اخبار مرتبط با توافق (نه برجام) نیز هر چند در کلیت کار موثر بوده و منطقه دلار را مشخص کرده اما مزایای این اخبار باید کاهش هزینه ها و رشد درآمد ها در شرکت ها و در صورت های مالی آنها به طور محسوس باشد که تا زمانی اثرات آن مشاهده نشود خیلی اتفاق خاصی برای شرکت ها نخواهد افتاد هفته جاری را متعادل رو به مثبت متصورم و صنایع سیمان، سرمایه گذاری و زراعت و تک سهم هایی از صنایع مختلف را مورد توجه میدانم

 

هابیل خاوری: بزرگ‌ترین اشتباهی  که تحلیلگران و یا معامله‌گران با آن روبه‌رو هستند این است که بر اساس صرفا عدد شاخص کل وارد معامله شوند. زیرا بررسی وضعیت شرکت‌ها از نظر فاندامنتال و تکنیکالی در این برهه زمانی به نظر می‌رسد که ارجحیت دارد. همان‌طور که می‌بینید در حال حاضر خیلی از سهم‌های کوچک بازار مسیر خود را از سهام بزرگ و شاخص ساز جدا کرده‌ اند.
منفی‌های چند روز گذشته طبیعی است و در شرایطی که جابه‌جایی سهام صورت بگیرد، برای ادامه مسیر قطعاً مفید است.

با نگاهی به آمار آخرین روز معاملاتی مشاهده می شود که،تعداد 112 نماد در تایم 45 دقیقه واگرایی مثبت دارند و بیش از 80 تا از این نمادها روی یک محدوده حمایتی هستند.
تعداد 60 نماد نیز در تایم 45 دقیقه از خط روند نزولی عبور و مقاومت استاتیک خود را شکسته اند.تعداد 30 تای آنها همراه با واگرایی مثبت بوده است،احتمالا از این محدوده نوسانات بازار شروع بشود و بازار اینجا ها یک کف بسازد،اما با توجه به تایم بالاتر نوسان بصورت ساید مدتی ادامه پیدا خواهد کرد، ولی کف بازار را می توان در همین جوالی دانست با تلورانس ۱ الی ۳ درصدی در شاخص کل.

و در اخر خوبست مطرح کنم که  نظرات کارشناسانه ای که اساتید صرفا اینستاگرامی  که روزانه باهاشون در ارتباط هستیم،از پرسه زدن های بیهوده در شبکه های اجتماعی سرچشمه میگیره و نه مطالعه عمیق، این تقلید از دانایی در واقع سبک زندگی با چاشنی نادانی مدرن هست.

 

نوید سالک: ارزش معاملات نسبتا پایین، ثبات قیمتی در سایر بازارهای موازی در طی چند هفته اخیر و مباحث پیرامون عرضه یا عدم عرضه خودرو در بورس کالا را می توان از جمله عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه در هفته پیش رو دانست. همچنین بحث تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها و برگزاری برخی از مجامع در تیرماه از دیگر عوامل نسبتا بلند مدت تری است که می تواند بر بازار در هفته پیش رو هم تاثیرگذار باشد.    

 

مجتبی دیبا: با توجه بع ادامه دار بودن شرایط بی تصمیمی در کلیت بازار و نبود و یا ادامه دار نبودن خریداران قدرتمند شرایط بارار کماکان تعادل منفی با نکاه جمع شوندگی  نیروی خریداران برای دوهفنه آینده خواهد بود 

احسان خورشیدی: پیشبینی میشود به مرور طی دو هفته آتی ارزش معاملات رشد کرده وبازار از مناطق فعلی به سمت بالا رشد کند 


سمیه صفری: با اتمام اصلاح بازار و کاهش تعداد فروشندگان و همچنین قوت گرفتن مذاکرات بر سر توافقات موقت، انتظار می رود در هفته جاری شاهد معاملات بهتری در صنایع ریالی خودرو، قطعات و بانکی باشیم.



سهیلا نقی پور:
بازار هفته اینده در صورت عدم تغییرات نرخ دلار متعادل خواهد بود گروه های سیمانی بانکی و تک سهم ها عملکرد بهتری خواهند داشت


پویان مظفری: به نظر میرسد بازار با پیدا کردن کف خود بتواند نوسان مقطعی مثبتی داشته باشد، تحولات دلار تا محدوده ۵۰ در آخر هفته می‌تواند پیشران کوتاه مدت بازار باشد.

 

بهراد موسوی: با توجه به نزدیکی شاخص به محدوده پر تقاضا ۲٫۱۵۰٫۰۰۰ واحد امکان افزایش تقاضا وجود دارد. اما همچنان نوسان دلار در بازار ارز می‌تواند عاملی برای نوسانی بودن بازار سرمایه باشد.

 

ندا کریمی: بازار پس از اصلاح قابل توجه شاهد کاهش حجم معاملات و نبود فروشنده است ، گزارش های ماهانه می تواند محرک مناسبی برای انتخاب سهام در هفته پیش رو باشد ، همچنین دلار در محدوده ی فعلی تثبیت شده و قیمت های جهانی پس از اصلاح شروع به رشد کرده اند پس نیم نگاهی به شرکت های دلاری پی بر ای پایین باید داشت .

 

پیام الیاس کردی: سرمایه گذاران به فکر کف دلار هستند 

 

پایان مطلب

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۶ خرداد ۱۴۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۶ خرداد ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

ارسال نظر