بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
در ۲ سال آینده بازار سرمایه بازده مناسبی خواهد داشت؛

حرکت قوی‌ بازار در صورت اصلاح نرخ گاز

حرکت قوی‌ بازار در صورت اصلاح نرخ گاز
به آینده بازار سرمایه خوش‌بین هستم و فکر می‌کنم همچنان که به میانه مسیر صعودی نرسیدیم و از نظر زمانی و شاخصی در یک الی ۲ سال آینده شاهد بازده مناسب این بازار خواهیم بود.
کد خبر : ۲۷۲۰۰۴

حرکت قوی‌ بازار در صورت اصلاح نرخ گاز

بورس نیوز:

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص عقب گرد بازار به کف ۲ میلیون واحد بیان کرد: محدوده زیر ۲ میلیون واحد برای شاخص کل و بسیاری از سهام فرصت مناسب و کم نظیری است برای بسیاری از سهم‌ها، بالاخص سهم‌های ریالی که بی دلیل با سهم‌های دلاری و سهام پتروشیمی و پالایشی اقدام به ریزش کرده بودند و اکنون فرصت مناسبی است در روند بلند مدت بازار سرمایه که در اختیار سهامداران قرار بگیرد.

این کارشناس درباره محرک‌های بازار سرمایه بیان کرد: اولین محرک بازار سرمایه برمی‌گردد به اصلاح ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمتی که در سهام رخ داده و بسیاری از سهام وجود دارد که متأثر نمی‌شوند از تصمیمات اخیر، اما با منفی‌های سنگینی روبه‌رو بوده‌اند و جذابیت قیمتی دارند و در کنار آن نیز می‌تواند روی برگرداندن از تصمیمات غیرکارشناسی نیز آیتم دومی باشد که می‌تواند به کمک بازار آید و نشانه‌های آن را با جلسات اخیر مشاهده کردیم.

وی افزود: در صورت ادامه پیگیری‌ها و اصلاح نرخ گاز احتمالاً شاهد حرکت قوی‌تری هستیم به محدوده بالای ۲ میلیون واحد و حتی ۲ میلیون ۲ هزار واحدی هستیم در تابستان سال جاری سیاست‌های تثبیتی که بانک مرکزی اتخاذ کرده بالاخص در خصوص نرخ دلار نیمایی دوم یا همان دلار مبادله‌ای به رکود بازار دامن زده است.

در شرایط تورمی اقتصاد اجازه قرارگرفتن قیمت سهام مختلف را در جایگاه ارزشی خود نداده و هرچند این موضوع یک پتانسیل یا یک فنری هست که در حال جمع‌شدن است و طبیعتاً در آینده خودش را نشان خواهد داد؛ ولی ادامه روند حرکتی بازار را با اختلال و تأخیر روبه‌رو می‌کند.

در پایان نیز این کارشناس بازار سرمایه در خصوص آینده روند بازار این چنین گفت: به آینده بازار سرمایه خوش‌بین هستم و فکر می‌کنم همچنان که به میانه مسیر صعودی نرسیدیم و از نظر زمانی و شاخصی در یک الی ۲ سال آینده شاهد بازده مناسب این بازار خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶
همین به اصطلاح کارشناسان مردم را بیچاره کردن . دوست عزیز دولت آب پاکی رو دست همه ریخت و گفت نرخ خوراک تغییر نمیکنه ، حالا شما هر روز بیا و بگو اگر ... با این اوضاع هر صنعتی که کمی سودده باشه قطعا یه نقشه جدید براش میکشن ، عشقی هم که میگه افشای خلافکاران مشکلی رو حل نمی کنه !! با کنار هم گذاشتن همین دوسه مورد کافیه که حدس بزنیم آینده بورس چی میشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
از دولت با شش کلاس سواد چه انتظاری دارید ؟ تنها کشوری هستیم که یک رئیس جمهور بیسواد با مدیران ناکارآمد و دست ششم داریم لذا باید این همه بدبختی برای مردم ببار بیاره ازماست که برماست