بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
به دنبال اصلاح روش محاسبه کارمزد تسهیلات قرض الحسنه هستیم
وزیر اقتصاد گفت: در دستور شورای پول و اعتبار، به دنبال اصلاح روش محاسبه کارمزد تسهیلات قرض الحسنه هستیم. مسئله کارمزد ثابت بار‌ها مورد اعتراض بوده و امیدواریم امروز این مسئله برطرف شود تا مقارن با این همایش دستاوردی در این حوزه داشته باشیم.
کد خبر : ۲۷۳۲۷۶

به گزارش بورس نیوز، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی در آیین افتتاحیه سومین همایش بانکداری اسلامی اظهار کرد: چهل سال از تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربا می‌گذرد و فرصت مغتنمی است برای اینکه مسیر طی شده را منصفانه مرور کنیم. با این هدف که اصلاح قوانین و مقررات و اساسنامه‌های ذیل آن و همچنین نهادسازی‌هایی که انجام شده و باید انجام می‌شد می‌تواند چراغ راهی برای سال‌های آینده باشد.

وی ادامه داد: باید بتواینم به‌زودی سند عملیاتی برای دوره پنج یا ۶ ساله آتی داشته باشیم تا از درس‌های اجرای این قانون در گذشته برای آینده استفاده کنیم.

خاندوزی با بیان اینکه یکی از ممیزات بانکداری اسلامی موضوع قرض الحسنه به عنوان یکی از ارکان بانکداری اسلامی است، تصریح کرد: بهره‌برداران این بخش گروه‌های اجتماعی و طبقاتی هستند که بیش از دیگران نیازمند تسهیلات خرد هستند.

وزیر اقتصاد با تاکید براینکه دولت تلاش کرده سهم قرض الحسنه را درتامین نیاز خرد خانوارد گسترش دهد، افزود: در دو سال اخیر هم بانک‌های قرض‌الحسنه را تقویت کرده و هم سازوکار سایر بانک‌ها را درباره مسئله تسهیلات قرض الحسنه اصلاح کرده ایم.

وی ادامه داد: نباید نسبت به مسئله شمول و فراگیری بی تفاوت باشیم چرا که در نظامات دیگر نیز به این مسئله بسیار توجه می‌شود. یکی از سازکار‌ها در شمول مالی استفاده از ظرفیت تسهیلات قرض الحسنه به عنوان اعتبارات خرد است.

خاندوزی اظهار کرد: در دستور امروز شورای پول و اعتبار، به دنبال اصلاح روش محاسبه کارمزد تسهیلات قرض الحسنه هستیم. مسئله کارمزد ثابت بار‌ها مورد اعتراض بوده است و امیدواریم امروز این مسئله برطرف شود تا مقارن با این همایش دستاوردی در این حوزه داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.