بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
کد خبر : ۲۷۴۵۵۴

به گزارش بورس نیوز به نقل از اینوستینگ: توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران به وقایع اسرائیل به‌عنوان خطری ژئوپلیتیکی و تأثیرات آن بر بازار‌ها معطوف شده است؛ همچنین انتظاراتی که به‌موجب خشونت‌ها و درگیری‌های پیش‌آمده باعث حرکت به سمت دارایی‌های امن خواهد شد.

 به دنبال حمله‌ای بی‌سابقه روز شنبه، کشور‌های غربی به رهبری آمریکا این حمله را محکوم کردند و قول حمایت از اسرائیل را دادند. به گفته تحلیلگران، افزایش ریسک ژئوپلیتیکی می‌تواند منجر به خرید دارایی‌هایی مانند طلا و دلار شود و به طور بالقوه تقاضا برای اوراق خزانه ایالات متحده را افزایش دهد که به‌شدت فروخته شده‌اند.

 پیتر کاردیلو (Peter Cardillo)، اقتصاددان ارشد بازار دراین‌رابطه بیان داشت: این مثال خوبی است از اینکه چرا مردم در پرتفوی خود به طلا نیاز دارند. این یک پوشش عالی در برابر آشفتگی بین‌المللی است و هر زمان که آشفتگی بین‌المللی وجود داشته باشد، دلار تقویت می‌شود. 

 در پی افزایش نرخ بهره در آمریکا و انتظار تداوم این افزایش برای مدت طولانی، بازار‌ها واکنش‌های گسترده‌ای به این موضوع داشته‌اند و بازده اوراق‌قرضه افزایش‌یافته، درحالی‌که دلار آمریکا در یک رگه از افزایش بوده است

 برایان یاکوبسن(Brian Jacobsen) درباره وضعیت اسرائیل می‌گوید: تأثیرات اساسی تنش‌ها و گستردگی آن بر بازار وابسته به این است که آیا دیگران در این درگیری غرق شوند و چه مقدار به طول بینجامد.

 یاکوبسن گفت: تولید نفت ایران در حال افزایش است، اما هرگونه پیشرفتی که آن‌ها در پشت‌صحنه با آمریکا داشته‌اند، به طور چشمگیری با جشن‌گرفتن اقدامات حماس توسط ایران تضعیف خواهد شد.

 وی همچنین در ادامه بیان داشت: بسیار حیاتی است که ببینیم عربستان سعودی چه واکنشی نشان خواهد داد. واشنگتن در تلاش برای دستیابی به توافقی است که روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی را بهبود ببخشد.

 دیوید کوتوک(David Kotok)، رئیس و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در مشاوران کامبرلند در ساراسوتا، فلوریدا؛ وضعیت پیش‌آمده را ناشی از ناکارآمدی ایالات متحده دانسته و بیان داشت که واشنگتن ضعیف شده است.

 کوتوک همچنین اظهار نگرانی خود را درباره شرایطی که منجر به عزم نیرو‌های دفاعی ایالات متحده شود را مطرح کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
 فرود آهسته اقتصاد آمریکا
 آیا آمریکا در سال ۲۰۲۴ دچار رکود می‌شود؟

 فرود آهسته اقتصاد آمریکا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
چرند نگید دارایی امن در جنگ وجود ندارن وقتی در جنگ ارزش پول از بین بره ارزش همه چیز از بین می‌ره چون با پول معاوضه میشه تو جنگ چون معامله انجام نمیشه ارزش همه چیز پایین می‌آید ، این چیزها نسبی است و نه قطعی مثل رابطه بورس و دلار که دیدیم چطور بود اخیرأ زمان احتمال جنگ بورس پایین آمد و دلار بالا رفت ولی قبل از آن با هم تغییر میکردند هیچ متغیرهایی رابطه خطی کامل ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
طلا و سکه حبابدار و بی فایده در معاملات خوب است و بعد حتما دلار و از همه بدتر بورس است! این چه نشریه ای است بجای بورس نیوز اسمش باید باشد "ضد بورس نیوز"