بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
عملکرد "تپسی" در ۶ ماهه نخست سال؛

با سرعت در شیب سودآوری

با سرعت در شیب سودآوری
تپسی در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۲ مجموع درآمد عملیاتی خود در این دوره ۶ ماهه را برابر با ۴۷۱ میلیارد تومان ارائه کرد که رشد ۸۳ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال در گذشته به ثبت رساند.
کد خبر : ۲۷۵۰۷۰

بورس نیوز:

سود ناخالص این شرکت مسافربری اینترنتی در نیمه نخست سال جاری با افزایش قابل توجه ۲۰۷ درصدی از مبلغ ۴۲ میلیارد تومان به مبلغی بالغ‌بر ۱۳۰ میلیارد تومان در این دوره دست پیدا است.
سود عملیاتی "تپسی" در پایان ۶ ماهه منتهی شهریورماه سال جاری برابر با ۱۰۳ میلیارد تومان بود و همچنین هزینه‌های مالی تپسی در پایان شهریورماه ۱۹ میلیارد تومان به ثبت رسید. بر اساس نمودار ذیل در می‌یابیم که تپسی با رشد قابل توجهی درآمدزایی خود را در ۴ سال اخیر به ثبت رسانده و اعتماد مَردم به این شرکت اینترنتی از روند درآمدزایی‌های آن مشخص است.

با سرعت در شیب سودآوری

سود خالص "تپسی" در پایان شهریورماه سال جاری برابر با ۷۴ میلیارد تومان ارائه شد و این در صورتی است که "تپسی" در دوره مشابه سال گذشته با سود خالص ۲۱ میلیارد تومانی مواجه بوده، در حال حاضر تپسی شاهد رشد انفجاری ۲۵۷ درصدی در این دوره بود. سود خالص در ازای هر سهم نیز در این دوره ۳۰۲ ریال گزارش شده است.

با سرعت در شیب سودآوری


بر اساس نمودار فوق ملاحظه می‌کنید که تپسی در نیمه نخست ۴ سال اخیر آمار شگفتی سازی را از خود بر جای می‌گذارد و این آمار نشان‌دهنده آن است که استقبال عمومی از این شرکت فراتر از تصور‌ها بوده است و روند سودسازی قابل قبولی را پشت سر گذاشته است.
صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان شهریورماه ۱۴۰۲
شرکت "تپسی" در گزارش صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه خود مجموع دارایی‌های جاری و غیرجاری را برابر با ۹۵۵ میلیارد تومان به ثبت رساند که رشد ۳۰ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته مشاهده کرد. بیشترین دارایی "تپسی" در اختیار بخش «دارایی‌های نامشهود» با ۷۰۸ میلیارد تومان بوده است.

این بخش از دارایی‌ها نسبت به پایان سال گذشته ۱۵ درصد رشد را به دنبال داشت و پس‌ازآن نیز بخش «موجودی نقد» با ۱۴۱ میلیارد تومان قرار گرفت که افزایش ۱۲۴ درصدی را نسبت به پایان سال گذشته به همراه داشته است.

همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت "تپسی" در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۲ برابر با ۴۷۱ میلیارد تومان به ثبت رسید که این درآمد‌ها از (کمیسیون سفر، سرویس تلفنی، سوپیشینه سفیران، راه‌اندازی مجدد، سفیر مختلف و سایر درآمدها) به‌دست‌آمده و عمده‌ترین درآمد کسب‌شده، از کمیسیون سفر بوده است.

بیشترین درآمدی که "تپسی" در دوره ۶ ماهه ابتدایی سال مالی به دست آورد از ارائه خدمات کمیسیون سفر بود که برای شرکت نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان درآمدزایی را به همراه داشت.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر