بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر : ۲۷۵۰۹۲

بورس‌نیوز:


طلا را فقط از نظر تکنیکالی بررسی خواهیم کرد. در تایم فریم هفتگی انس جهانی طلا پس از خروج از یک‌روند صعودی در حال رنج زدن است که پس از برخورد سوم با سقف قبلی خود شاهد ریزش آن در هفته‌های اخیر بوده‌ایم.

تحلیل تکنیکال


در تایم فریم روزانه خط روند نزولی خود را شکسته و بدون پولبک صعود کرده، اما درگیر محدوده مشخص شده است و با شدو به سطح آن نفوذ کرده است.

تحلیل تکنیکال


اگر زیر ناحیه تثبیت بدهد انتظار می‌رود تا محدوده ۱۹۰۰ که در تصویر مشخص شده ریزش داشته باشد و پس از آن اگر موفق به شکست آن محدوده نشد و بالای آن تأییدیه خرید داد می‌تواند تا ۱۹۹۰ رشد کند و اگر این محدوده را هم بشکند انتظار رشد آن را تا بیش از ۲۰۰۰ دلار خواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال


با اینکه قیمت در تایم فریم روزانه از خط روند نزولی خارج شده، اما تا زمانی که از ناحیه ۱۹۹۷ عبور نکند روند صعودی آن تثبیت نخواهد شد پس در حال حاضر پوزیشن بای از سل پرریسک‌تر خواهد بود.


چون در ۴ ساعته و روزانه تأییدیه پین بار برای سل گرفتن وجود دارد و قدرت کندل‌های قرمز بیشتر است پس قدرت دست فروشنده‌هاست. بااین‌حال اگر محدوده ۱۹۹۷ را بشکند و تثبیت بدهد می‌توان خریدار بود و اگر زیر آن تثبیت بدهد می‌توان فروشنده بود.

تحلیل تکنیکال

در تایم روزانه اگر این موج صعودی را اصلاح در نظر بگیریم الان در ناحیه‌ای هستیم که باید تأییدیه ریزش را ببینیم.

تحلیل تکنیکال

 

 

ساغر گلشنی، تحلیلگر تکنیکال

اشتراک گذاری :
ارسال نظر