بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
از خام فروشی جلوگیری کنیم/ تولید بنزین با اکتان ۹۵ درصد در
مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر گفت: موضوع مهم این است که هرچقدر بتوانیم از خام فروشی جلوگیری کنیم که یکی از سیاست‌های دولت مردمی این است که از خام فروشی جلوگیری شود. 
کد خبر : ۲۷۵۱۰۴

به گزارش بورس نیوز، مهدی عبوری، مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر در آیین رو نمایی از پروژه‌ی احداث کارخانه اکسیژن شرکت پتروشیمی زاگرس اظهار کرد: همانطور که می‌دانید بزرگترین مجموعه پتروپالایشگاهی کشور در هلدینگ سرمایه گذاری غدیر با نام نفت و گاز پارسیان قرار دارد. امروز به جهت آغاز به کار یکی از پروژه‌های مهم خدمات جانبی در پتروشیمی زاگرس گرد هم آمدیم.

وی افزود: آقای متین دیداری مدیرعامل شرکت پتروشیمی زاگرس از مدیران جوان، فعال و پیشرو در عرصه صنایع پتروپالایشگاهی است که امروز با برنامه ریزی بسیار خوب برای تامین خدمات جانبی کار احداث تامین اکسیژن را آغاز و در دستور کار قرار می‌دهد.

عبوری ادامه داد: پتروشیمی زاگرس قبل از این نیز اقدامات جدیدی را آغاز کرده بود. یکی از این اقدامات خاموش کردن دکل فلر و برگرداندن گاز برای تولید متانول بیشتر بود و دیگری برگرداندن بخار به بویلر‌ها و تولید برق. 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در این باره بیان کرد: پتروشیمی زاگرس امروز احداث یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولید اکسیژن را در دستور کار قرار داد که یک موضوع بسیار مهم و ارزشمند در صنعت پتروشیمی است. موضوع مهم تولید اصلی در پتروشیمی زاگرس یعنی متانول بوده که به عنوان بزرگترین مجتمع تولید متانول دنیا محسوب می‌شود که دارای دو خط یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی است و به همراه یکدیگر امروز در حال تولید متانول است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مهم این است که هرچقدر بتوانیم از خام فروشی جلوگیری کنیم که یکی از سیاست‌های دولت مردمی این است که از خام فروشی جلوگیری شود. 

عبوری توضیح داد: صنایع زیردست متانول حدود ۶۴ درصد محصولات شیمیایی، ۲۳ درصد سوخت و ۱۶ درصد الفین است. این کار در دستور کار قرار دارد. اما تبدیل متانول به بنزین از تاکیدات است. باید مشکلات کشور در این زمینه را رفع و یا کم کنیم. از هر ۱۰۰ واحد متانول، ۳۶ واحد بنزین و ۴ واحد LPG می‌توان تهیه کرد. این کار در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان کشور آغاز می‌شود. 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر گفت: اگر بتوانیم از ۱۰ هزار تن تولید پتروشیمی زاگرس، ۲ هزار تن را به بنزین اختصاص دهیم می‌توانیم یک میلیون لیتر بنزین با کیفیت اکتان بالای ۹۵ درصد تولید کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر