بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
هفته‌ای پر خبر در انتظار فعالین بازار جهانی...
به لحاظ انتشار داده‌های اقتصادی هفته پرمشغله‌ای پیش روی فعالین بازار خواهد بود.
کد خبر : ۲۷۵۲۵۶

بورس‌نیوز:

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو، بانک انگلستان ٍ و ژاپن جلسات سیاست‌گذاری را برگزار خواهند کرد. داده‌های تورم از منطقه یورو، آمار اشتغال ایالت متحده آمریکا، نیوزیلند، کانادا و همچنین گزارش خدمات ISM PMi و PMI‌های آمریکا و چین از جمله مواردی هستند که در این هفته منتشر خواهند شد.

سرمایه‌گذاران همچنان به هضم نتایج کسب‌وکار شرکت‌ها ادامه خواهند داد و تحولات سیاسی و ژئوپلیتیک نیز از عوامل کلیدی مؤثر بر بازار باقی می‌ماند.

دلار ایندکس در مدار صعودی قرار دارد و داده‌های اقتصادی قوی ایالت متحده همچنان از آن حمایت می‌کند و محرک آن خواهد بود. در هفته‌ای که گذشت این شاخص توانست از پایین‌ترین سطوح یک‌ماهه خود به دستاورد‌های هفتگی جدیدی برسد و نزدیک به بالاترین سطح سال گذشته در نرخ ۱۰۶.۵۰ معامله شود. در حال حاضر مقاومت اصلی ۱۰۷ دلار است.

تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه سوم فراتر از انتظارات بود و شتاب اقتصادی را با سریع‌ترین سرعت از اواسط سال ۲۰۲۱ نشان داد. 

در این هفته فدرال رزرو تصمیم سیاست پولی خود را اعلام خواهد کرد. انتظارات بازار نشان می‌دهد که با وجود اقتصاد قوی و بازار کار فشرده، تغییری در سیاست‌ها ایجاد نمی‌شود، زیرا تورم گرچه آهسته می‌شود؛ اما همچنان بالاتر از هدف است.

در داده‌های اقتصادی، تمرکز بر روی آمار اشتغال از جمله ADP در روز چهارشنبه، گزارش بیکاری در روز پنجشنبه و حقوق غیرکشاورزی در روز جمعه خواهد بود. شاخص هزینه‌های اشتغال که قرار است سه‌شنبه، یک روز قبل از تصمیم FOMC منتشر شود نیز، دارای اهمیت است.

شاخص‌های اصلی وال‌استریت به دلایل نتایج شرکت‌ها، ریسک‌های ژئوپلیتیک، انتظارات افزایش نرخ بهره برای مدت طولانی‌تر، پایین‌ترین قیمت‌های کلوز هفتگی خود در ماه‌های اخیر را ثبت کردند.

بانک مرکزی اروپا نرخ بهره خود را همچنان ثابت نگه داشته است. یورو دلار این هفته را با کاهش به پایان رساند و از بالاترین سطح ماهانه‌ای که در روز سه‌شنبه به آن رسیده بود، عقب‌نشینی کرد و اکنون با مقاومت ۱.۰۶۹۰ مواجه است.

اطلاعات تورم منطقة یورو این هفته با ارقام مقدماتی برای ماه اکتبر منتشر خواهد شد که برای انتظارات بازار و همچنین چشم‌انداز بانک مرکزی اروپا، حائز اهمیت است. افزایش تورم می‌تواند درک بانک مرکزی را تغییر دهد، اما لزوماً یورو را تقویت نمی‌کند. پیش‌بینی می‌شود شاخص قیمت مصرف‌کننده برای منطقه از ۴.۴% به ۳.۱ % کاهش یابد.

بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی خود را در روز سه‌شنبه اعلام خواهد کرد. در هفته‌های اخیر شاهد مداخلات مقامات در FX بودیم و باید دید آیا می‌تواند از محدوده مقاومتی خود که چندین بار به آن واکنش داده عبور کند و یا خیر!

پوند انگلستان در مقابل دلار نتوانست سود خود را حفظ کند و هفته را با خسارت به پایان رساند و پایین‌ترین نرخ هفتگی را از ماه مارس به بعد ثبت کرد. بااین‌حال این جفت‌ارز از رسیدن به پایین‌ترین سطح سال گذشته خودداری کرد و بالای نرخ ۱.۲۱۰۰ ماند. این هفته نیز جلسه سیاست پولی برگزار می‌شود.

تحلیلگران TD Securities معتقدند در داده‌های اخیر هیچ نشانه‌ای از قدرت وجود ندارد و پیش‌بینی‌های آینده احتمالاً کمی نرم خواهد شد.

داده‌های چین، از جمله شاخص مدیران خرید برای سنتیمنت بازار و به‌ویژه AntipodeanCurrencies مهم خواهد بود. استرالیا در این هفته آمار خرده‌فروشی را اعلام می‌کند. روند کلی AUD/USD نزولی است؛ اما نزدیک‌شدن قیمت روزانه به بالاتر از ۰.۶۴۰۰ می‌تواند گویای یک بازگشت پایدار باشد. فعالین بازار اعتقاد دارند که بانک رزرو استرالیا پس از آخرید دور داده‌های تورم، در جلسه ۷ نوامبر می‌تواند نرخ بهره را افزایش دهد.

آیسان علیزاده، کارشناس بازار‌

 

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
صابر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
دلار همچنان در صدر قدرت
Masih
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
خیلی خوب / ممنون از شما