بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
تحلیل تکنیکال
دلیل بررسی این نوع الگو به این دلیل بود که احتمال دارد درنماد خودرو از لحاظ تکنیکالی همچین الگویی شکل گیرد البته در تحلیل هیچ چیز صد در صد نیست.
کد خبر : ۲۷۵۹۹۸

بورس‌نیوز:

در تحلیل تکنیکال الگویی داریم به نام ولفی که در دسته‌بندی الگو‌های کلاسیک قرار می‌گیرد این الگو در انتهای یک‌روند صعودی و یا نزولی قرار می‌گیرد و شیب آن هم جهت با روند قبل از آن است؛ یعنی اگر روند قبل از شکل‌گیری این الگو نزولی باشد شیب این الگو نزولی است و بالعکس. این الگو از دو خط مقاومت و حمایت داینامیک همگرا شکل‌گرفته و هرچه به انتهای این الگو نزدیک‌تر می‌شویم طول‌موج‌ها کم‌تر می‌شود. معمولاً در نقطه ۵ یک الگوی کندلی شکل می‌گیرد که یک نوع تریگر محسوب می‌شود.

تحلیل تکنیکال

اگر نقطه ۱ به ۴ را وصل کنیم و ادامه دهیم یک نوع خط مقاومت را به ما نشان می‌دهد. دلیل بررسی این نوع الگو به این دلیل بود که احتمال دارد درنماد خودرو از لحاظ تکنیکالی همچین الگویی شکل گیرد البته در تحلیل هیچ چیز صد در صد نیست.

تحلیل تکنیکال

همان‌طور که در شکل بالا که مربوط به نمودار خودرو است مشاهده می‌کنید نقاط ۱ و ۲ و ۳ و ۴ شکل گرفته و نمودار کندلی درگیر دو ناحیه حمایتی و مقاومتی داینامیک همگرا می‌باشد. این تحلیل یک تحلیل مختصر از دیدگاه کلاسیک بود و باید برای ورود و خروج از یک سهام پارامتر‌های بنیادی و مسائل تابلوخوانی یک سهام را مد نظر قرار دهیم.

مهدی کاردان، تحلیلگر تکنیکال

اشتراک گذاری :
ارسال نظر