بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
برخی برای توجیه واردات، اقدام به سرکوب تولید داخلی می‌کنند؛

خود تحقیری را کنار بگذارید!

خود تحقیری را کنار بگذارید!
قیمت‌گذاری و مدیریت دولتی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت خودروسازی کشور ما به شمار می‌آید که در نهایت منجر به زیان و آسیب این صنعت خواهد شد. در صنعت قطعه‌سازی نیز کمبود نقدینگی و کمبود مواد اولیه و ماشین‌آلات موردنیاز در جهت توسعه مواجه هستیم.
کد خبر : ۲۷۶۰۶۶

محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی؛ در گفتگو با بورس نیوز دررابطه‌با بررسی چالش‌های از صنعت قطعه‌سازی کشور و بازار رقابتی آن تشریح کرد: متأسفانه این ذهنیت اشتباه که کیفیت محصولات خارجی نسبت به نمونه‌های داخلی از سطح کیفی بالاتری برخوردار است و همچنین از منظر قیمتی نیز به‌صرفه‌تر است؛ ایجاد شده و این دیدگاه دقیقاً خود تحقیری ملی است.

وی در ادامه افزود: خودروسازان داخلی ما همچون شرکت ایران‌خودرو که از سازندگان داخلی، تأمین قطعات موردنیاز خود را انجام می‌دهد نه‌تن‌ها به قیمتی بسیار به‌صرفه‌تر از خود را رفع می‌کند؛ بلکه محصولات قطعه‌سازان داخلی ما مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی بوده و از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

برخی برای توجیه واردات، اقدام به سرکوب تولید داخلی می‌کنند.

نجفی منش دررابطه‌با این موضوع گفت: برخی به این دلیل که برای واردات توجیه کافی مهیا سازند، اقدام به سرکوب تولید داخلی می‌کنند. محصولات قطعه‌سازان داخلی در بازار جهانی جایگاه خوبی دارد و صادرات آن بسیار پررونق است.

وی در ادامه افزود: زمانی که خط مونتاژ خودرو‌های خارجی در کشور وجود داشت، بیش از ۶۰ درصد تأمین قطعات آن‌ها نیز از محصولات داخلی بوده و محصولات تولیدی داخلی ما مطابق با استاندارد‌های مورد تأیید آن شرکت‌ها بوده است. شرکت‌های تولید قطعات، در صدد تأمین نیاز داخلی و در صورت مازاد تولید، صادرات آن است که در این زمینه عملکرد خوب و قابل‌قبولی داشته است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در مورد مهم‌ترین چالش‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور گفت: در کنار قیمت‌گذاری دولتی، مدیریت دولتی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت خودروسازی کشور ما به شمار می‌آید که در نهایت منجر به زیان و آسیب این صنعت خواهد شد. در صنعت قطعه‌سازی نیز کمبود نقدینگی، به دلیل عدم بازپرداخت به‌موقع کالای تأمین شده؛ و همچنین کمبود مواد اولیه و ماشین‌آلات موردنیاز در جهت توسعه صنعت، با مشکل عرضه مواجه هستیم. البته به گفته بانک مرکزی، تأمین مواد اولیه رفع خواهد شد که امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع رفع شود.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
از ورود خودروسازان به بورس کالا استقبال شد
حذف واسطه‌ها با ورود محصول نهایی به بورس کالا؛

از ورود خودروسازان به بورس کالا استقبال شد

قیمت‌گذاری دستوری، باعث زیان‌های وارده به خودروسازان
شورایی که نمی‌تواند نقش ناجی را بازی کند؛

قیمت‌گذاری دستوری، باعث زیان‌های وارده به خودروسازان

شفاف‌شدن قیمت خودرو، تنها راه خروج از زیان
صنعت خودروسازی از گاو شیرده بازار به زیان‌ده تغییر رویه داده است؛

شفاف‌شدن قیمت خودرو، تنها راه خروج از زیان

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
با چه دلیل و منطق به این موضوع پرداخته ابد معلوم است که وقتی نمی‌توانند کیفیت محصولات خارجی را داشته باشند خودبخود مصرف کنندگان. به سمت محصول تولیدی خارجی میروند مهمترین آن مسئله خودرو است