بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
بانک صادرات در هشتمین ماه از سال جاری از بخش تسهیلات اعطایی خود به درآمد ۴ هزار و ۸۷۶ میلیاردتومانی دست پیدا کرد.  
کد خبر : ۲۷۶۹۱۱

بورس نیوز:

بانک صادرات با سرمایه ثبت شده ۱۷ هزار و ۵۳۵ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۳۵ هزار و ۹۱۲ میلیاردتومانی، در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال جاری که در سامانه کدال منتشر کرد توانست از بخش‌های تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری‌ها و کارمزد درآمد کسب کند.

بانک صادرات در هشتمین ماه از سال جاری از بخش تسهیلات اعطایی خود به درآمد ۴ هزار و ۸۷۶ میلیاردتومانی دست پیدا کرد. میزان درآمدی که این بانک در آبان ماه از بخش نام‌برده شناسایی کرد ۲ درصد افزایش را نسبت به ماه گذشته و ۷۰ درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، از ابتدای سال مالی تاکنون نیز میزان درآمد تجمیعی این بانک در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش را در کارنامه خود به ثبت رساند.

عمده‌ترین درآمد "وبصادر" در آبان‌ماه متعلق به «مرابحه» و مبلغ به ثبت رسیده در این بخش برابر با یک هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان بود. درآمدی که بانک صادرات از بخش «مرابحه» به همراه داشت ۳۶ درصد از کل درآمد‌های شناسایی‌شده در آبان‌ماه را به خود اختصاص داد. از دیگر بخش‌های درآمدزا از قسمت تسهیلات اعطایی می‌توان به «خرید دین» و «فروش اقساطی» با یک هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان و ۶۹۱ میلیارد تومان اشاره کرد. بخش‌های نام‌برده نیز ۲۵ و ۱۴ درصد از کل درآمد ماهانه را در اختیار داشته‌اند.

بانک صادرات در آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ به سپرده‌های سرمایه‌گذاری خود ۴ هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان سود پرداخت کرده که نسبت به ماه گذشته، با افزایش ۹۹ میلیاردتومانی همراه بوده است. پرهزینه‌ترین بخش از سپرده‌گذاری‌های " وبصادر" در آبان ماه مربوط به گواهی سپرده ویژه سرمایه گذاری عام و سپرده‌های بلند مدت سه ساله است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر